Sunday, May 2, 2010

Perjalanan masih Jauh


TIZ ZAQYAH


SEMOGA Tiz Zaqyah sihat ceria selalu dan sudi menjawab soalan saya.

1. Apakah cita-cita Tiz Zaqyah

pada zaman persekolahan?

2. Kenapakah tidak memilih watak bertudung untuk drama-drama seterusnya?

3. Apakah kerjaya pilihan Tiz sekiranya tidak menjadi artis pada hari ini?

n Shuk_Jefrri,

Kluang, Johor.

TIZ ZAQYAH

1. Banyak sebenarnya. Kalau boleh Tiz nak jadi arkitek, peguam, juru hias dalaman dan macam-macam lagi. Tapi Tiz juga nak jadi ahli politik. Hahaha!

2. Tiz masih baru dan masih banyak benda yang perlu dipelajari. Perjalanan Tiz masih jauh dan sebagai seorang pelakon Tiz mahu meningkatkan lagi mutu lakonan dan pemilihan watak. Tiz tak boleh berpuas hati dengan apa yang sudah dikecapi hari ini.

3. Hmm..

Terima kasih peminatASSALAMUALAIKUM, saya merupakan peminat setia Tiz dan berharap Tiz sudi menjawab semua soalan saya.

1. Apa perasaan Tiz apabila diangkat sebagai pelakon drama popular?

2. Namakan tajuk drama pertama Tiz mula-mula dikenali dalam bidang seni?

n Faiz Musa,

Kuala Lumpur.

TIZ ZAQYAH

1. Pertama sekali Tiz memang tak menjangka untuk diangkat sebegitu sekali. Sangat susah untuk dipercayai memandangkan Tiz masih lagi baru dan tak semua orang kenal Tiz. Tiz amat bersyukur kepada Ilahi atas kurniaan rezeki dan sangat-sangat berterima kasih atas sokongan dan dorongan orang yang rapat dengan Tiz selama ini. Kepada peminat dan ahli kelab peminat TZRFC yang tak jemu-jemu menyokong Tiz, terima kasih banyak-banyak. Ini merupakan permulaan dan pencapaian yang baik kepada Tiz untuk lebih maju pada masa hadapan.

2. Impian Illyana musim kedua yang mula-mula memaparkan wajah Tiz.

Tak memilih watakHAI Tiz, apa khabar? Harap anda sentiasa sihat dan terus maju jaya. Saya ada beberapa soalan untuk anda.

1. Apa perkembangan terbaru Tiz?

2. Apa kenangan yang sukar untuk dilupakan sepanjang bergelar anak seni?

3. Kalau diberi peluang watak apa yang Tiz mahu lakukan dan siapa pengarahnya?

n Zura,

Kuala Lumpur.

TIZ ZAQYAH

1. Tiz sekarang tak buat apa apa projek dan nak berehat untuk seketika sebelum filem Nur Kasih bermula. Harap semuanya akan berjalan lancar.

2. Sepanjang Tiz melibatkan diri dalam industri ni, Tiz memang tak pernah lupakan semua pengalaman berlakon dari kali pertama hingga sekarang. Tiz dapat berjumpa dengan ramai orang yang amat dikagumi. Tapi kenangan yang paling indah tapi lucu baru saja terjadi semasa di sebuah anugerah. Tiz seakan-akan tidak percaya, tak menjangka dan masih lagi amat terharu apabila mendengar sorakan peminat di dalam arena semasa nama Tiz disebut. Tiz memang ada stage fright dari kecil jadi itu pertama kalinya Tiz berada di atas pentas berdepan dengan beribu-ribu penonton. Itu memang tak dapat dilupakan.

3. Jawapan Tiz sama sahaja, Tiz mahu mencuma semua watak tak kira apa juga watak yang diberikan. Kalau Tiz tak cuba untuk lakukan semuanya macam mana Tiz nak belajar jadi yang terbaik. Dari situ Tiz dapat tahu mana kelemahan yang patut dilakukan. Kalau boleh Tiz nak watak superhero seperti Angelina Jolie sebagai Lara Croft dan banyak lagi.

Tunggu filem Nur KasihHAI, semoga Tiz terus sihat dan berjaya dalam bidang yang diceburi. Saya ada beberapa soalan untuk Tiz.

1. Apa perasaan Tiz apabila mula dikenali sebagai pelakon yang baik?

2. Siapa idola Tiz?

3. Bila Tiz akan keluar dengan filem terbaru?

4. Macam mana nak berhubung dengan Tiz?

n Qiera,

Kuala Ketil, Kedah.

TIZ ZAQYAH

1. Tiz rasa ia merupakan momen yang paling indah dan sangat berharga. Semua itu bukan sekadar diri Tiz semata-mata sebaliknya melibatkan satu pasukan. Pengarah dan tenaga produksi juga sebenarnya membantu Tiz untuk menjadi pelakon yang baik.

2. Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Angelina Jolie. Jolie bukan sahaja pelakon yang hebat malah seorang duta UNHCR yang aktif lagi prihatin tentang apa yang sedang berlaku di dunia.

3. Tiz akan mulakan penggambaran filem Nur Kasih pada bulan Jun ini. Itu sahaja yang Tiz lakukan buat masa ini.

4. Awak boleh layari www.facebook.com/zaqyah tiz razak dan di www.twiter.com/tiztiztiz.

Nak jadi penyanyiHarapan saya agar Tiz sentiasa sihat dan dimurahkan rezeki. Semoga hari-hari yang dilalui oleh anda bertambah ceria dan sejahtera.

1. Apa petua Tiz Zaqyah amalkan apabila dilanda dengan gosip yang tidak berasas?

2. Tak minat nak menyanyi ke?

n Salam Mustapha,

Cheras, Kuala Lumpur.

TIZ

1. Tiz memang tak akan layan semua gosip-gosip yang keluar selama ini. Tiz juga bukan kaki gosip dan memang kurang senang jika ada yang memperkatakan mengenai diri ini. Tiz masuk bidang ini semata-mata nak jadi anak seni dan memberikan yang terbaik kepada semua.

2. Memang Tiz minat menyanyi tapi bukan dalam waktu yang terdekat ini. Biarlah Tiz tumpukan dalam bidang lakonan dulu barulah nak fikir untuk menyanyi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: