Monday, May 31, 2010

Aznil: Shahir Lambat Pasang Gear Lima

PENGKRITIK tetap Akademi Fantasia 8, Aznil Nawawi atau lebih mesra disapa Paknil semasa konsert akhir program realiti itu pernah berkata dia tidak akan mempertikaikan apa-apa sekiranya Adira dinobatkan sebagai juara AF8.

Kesudahannya adalah Shahir menjuarai AF8 pada malam itu dengan meraih undian khidmat pesanan ringkas (SMS) tertinggi iaitu melebihi 43 peratus.

Aznil yang juga penyampai Pagi Bersama Era menjelaskan AF ini adalah bergantung kepada undian SMS dan oleh itu, tidak akan mempertikaikan keputusan pengundi.

"Yang mengundi adalah mereka yang menyokong Shahir. Jadi kita tak boleh mempertikaikan kemenangan Shahir.

"Sebab dari segi persembahan, dia telah melonjakkan kebolehannya. Dari minggu-minggu awal lagi, dia tidak menunjukkan persembahan yang memberangsangkan....dia nie kira macam orang yang lambat bermula.. lambat pasang gear lima," katanya kepada mStar Online baru-baru ini.

Menurut Paknil, Shahir hanya mempamerkan kehebatan sebenarnya pada penghujung program realiti kegemaran ramai itu.

"Pada konsert ke-9 baru nampak 'tembelang'nya. Jadi, ini adalah kaitannya dengan pengundi... Mereka yang akan mengundi Shahir. Mereka juga yang akan membeli album Shahir. Jadi kita tak boleh mempertikaikanlah," katanya.

Dengan kemenangan itu, Shahir, 22, membawa pulang kereta Peugeot 207 tajaan Nasim Sdn Bhd, percutian hebat ke Hong Kong Disneyland, bekalan BRAND's Innershine selama setahun tajaan Cerebos, dua tiket pelancongan ke New York tajaan Maybelline New York dan set karaoke Arezzo Hoffman tajaan Arezzo.

Dia turut memperoleh jam tangan lelaki dan wanita jenis Hugo Boss tajaan AD Time, Coway Air Purifier-Lombok tajaan Coway, percutian tiga hari dan dua malam di D-CEO Village @ D'Paradise Resort, Melaka tajaan D'Paradise, telefon mudah alih LG Prada tajaan LG Electronics dan trofi juara Akademi Fantasia.

Peserta yang berasal dari Kampar, Perak ini pernah tersingkir pada Debaran AF8 minggu ketujuh tetapi diundi masuk ke akademi menerusi AFundi Masuk pada minggu berikutnya.

Dalam persembahan akhirnya, Shahir membawakan lagu Kebahagiaan Dalam Perpisahan (komposer dan lirik oleh Edry KRU) dan Biru Mata Hitamku (Wings) sehingga menambat hati para penonton untuk mengundinya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: