Monday, May 31, 2010

Titik permulaan kepada bintang AF

Setelah lebih kurang seminggu konsert akhir Akademi Fantasia musim kelapan (AF8) berlalu, namun kehangatannya masih belum padam bagi segelintir peminat AF.

Ternyata demam AF masih belum kebah setelah keputusan yang diperolehi juga nampaknya tidak terlalu dipertikaikan peminat yang selama ini menyokong 10 minggu siarannya.

Berikutan rating konsert AF8 yang dikatakan mencecah lebih kurang 1.2 juta penonton, maka tidak salah percaturan Astro Entertainment Sdn Bhd. (AESB) dalam membuat pelaburan menerbitkan single untuk kesemua dua belas pelajar itu.

Album yang berjudul AF8 Hits yang merangkumi semua single itu sudah ada di pasaran sejak 23 Mei lalu di seluruh Malaysia.

Pengarah Eksekutif AESB, Zainir Aminullah berkata, penghasilan album kompilasi single bagi 12 bintang AF ini sebagai titik permulaan dan platform kepada mereka dalam mengetengahkan diri di persada seni.

Antara lagu yang terkandung dalam album ini Berakhir Sebelum Bermula oleh Anum, Hati Hati nyanyian Ema, Bernafas Lagi oleh Shah, Aku Sudah Merdeka daripada Nad, Bangun Semula oleh Aif, Kebahagiaan Dalam Perpisahan iaitu Shahir, Hujung Minggu nyanyian Farina, Kenapa oleh Daus, Penanggung Sepi oleh Ain, RSVP nyanyian Maulana dan V.I.P dendangan Iwan.

Sementara itu, bagi pihak AESB yang mungkin akan bekerjasama dengan KRU Production bagi satu jangka masa panjang sangat mengharapkan perkembangan bakat bintang-bintang ini akan dapat diperkembangkan kepada bidang lain seperti lakonan.

Bagi menghangatkan lagi rangka promosi Album AF8 Hits, satu program jelajah akan bermula pada 12 Jun di Selayang Mall, 13 Jun (KL Sentral, KL), 19 Julai (Terminal One, Seremban), 17 Julai (Mahkota Parade, Melaka) dan 24 Julai (Kompleks Bukit Jambul, Pulau Pinang).

1 comment:

Tinggalkan Komen Anda Sini: