Monday, May 31, 2010

Watie: Hentikan Tohmahan Atau Dia Ambil Tindakan

ISTILAH kontroversi memang tidak asing bagi anak kelahiran Sungai Besar, Selangor ini. Sejak kembara seninya bermula sebagai anggota kumpulan pop Elite hampir 15tahun lalu, Watie Sadali terus dihujani pelbagai cerita dan persepsi serong masyarakat.

Baru-baru ini, pelakon Gelora Di Hati Sara 2 ini diuji lagi dengan penyebaran gambarnya pada sebuah majlis hari jadi di internet selain dakwaan kononnya dia menghidap Hepatitis. Lebih memburukkan keadaan, impak daripada fitnah itu menjejaskan tawaran lakonan padanya.

"Saya kesal dan kecewa dengan tohmahanpihak yang mendakwa saya menghidappenyakit berjangkit baru-baru ini.Kesannya, tawaran lakonan yang diterimaterus merudum. Jika benar saya disahkanmenghidap penyakit berbahaya, tidakmungkin pihak hospital membenarkan sayakeluar selepas beberapa hari sahaja ditahan.

"Mungkin banyak produksi masih tidaktahu status sebenar kesihatan saya ekoranfitnah itu. Terus-terang, saya tidak sakitseperti yang didakwa, hanya gastrik sahaja.Kini, saya sudah sembuh sepenuhnya daningin kembali bekerja," jelasnya.

Setelah sekian lama tunduk bersabar, Watie bertekad untuk tidak beri muka lagi pada pihak yang sengaja 'memalit lumpur' hingga menjejaskan periuk nasinya.

"Selama ini, saya hanya diamkan diri dengan apa jua fitnah atau cerita-cerita buruk mengenai saya yang ditokok-tambah daripada fakta sebenar. Namun, nampaknya tindakansaya mendiamkan diri memberi kesan pada periuk nasi saya.

"Saya tidak mahu beri muka lagi pada mana-mana pihak yang sengaja mencemar nama saya. Bukan saya suka-suka cari kontroversi. Banyak kontroversi yang melanda datangnya daripada persepsi serong dan hasad dengki segelintir pihak terhadap saya. Selepas ini, saya pasti akan ambil tindakan jika cerita-cerita buruk terus dilemparkan," tegas Watie.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: