Sunday, February 28, 2010

Selepas Linda lagi deejay akan cabut




Teka-teki kenapa penyampai radio Linda Onn angkat kaki dari Sinar FM dan lari ke Suria FM terjawab akhirnya. Cerita terbaru yang Niezam dengar selepas Linda, ada beberapa nama lagi sedang berusaha nak keluar dari stesen radio di bawah pengurusan AMP Radio Network.

Deejay-deejay Sinar FM, X-FM dan Era FM antara yang sedang menanti tawaran daripada pihak luar yang meminati mereka.

Mengikut cerita yang sampai ke telinga Niezam, punca beberapa deejay stesen radio berkenaan nak angkat kaki disebabkan gaji.

Khabarnya ada deejay yang terkejut apabila mendapat slip gaji dengan upah yang kurang.

Dalam erti kata lain gaji mereka yang berpuluh ribu itu sudah kena potong.

“Apa yang aku dengar gaji deejay radio Era, Sinar dan stesen-stesen lain di bawah Astro tu kena potong. Bukan sikit beb. Hampir separuh juga. Sebab itulah dia orang tak puas hati,” kata sumber itu.

Menurut maklumat tersebut gara-gara tindakan itu ada di antara mereka mengaku tak ada perasaan lagi nak bekerja.

Yalah... Gaji dah kena potong, mestilah mood dah lari.

Tapi sayangnya kebanyakan deejay tak berani nak bersuara. Mereka terpaksa tutup mulut dan simpan perasaan kecewa tu dalam hati saja.

Banyak cakap nanti takut kena buang kerja. Lagi sakit. Nak tak nak, diam sajalah.

Tapi mengikut cerita lain pula, pihak pengurusan terpaksa memotong gaji deejay sebab prestasi deejay yang kurang memberangsangkan.

Selama ini deejay-deejay stesen radio itu antara pekerja yang dapat bayaran termahal berbanding stesen lain. Bila rating semakin jatuh, balasannya ialah potong gaji.

Sejauh mana kebenaran cerita ini tak ada sesiapa yang mahu mengesahkan tetapi tidak mustahil ada lagi deejay akan mengucapkan selamat tinggal dengan stesen radio AMP di bawah Astro itu. Siapakah orangnya... Tunggu la!

NIEZAM: Lari ke Jakarta sekejap makan angin.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: