Sunday, February 28, 2010

Hafiz Tiada Niat Ciplak Muzik Video Saya - Sabhi Sadhi

Sabhi tidak mahu besarkan cerita mengenai persamaan muzik videonya dengan Hafiz AF7.

BIARPUN baru sahaja bergelar penyanyi, namun jejaka dari Negeri Di Bawah Bayu ini sudah dipalit dengan cerita kontroversi di sebalik muzik videonya yang bertajuk Nadiku.

Muzik video itu didakwa telah diciplak oleh juara Akademi Fantasia 7 (AF7), Hafiz menerusi muzik videonya, Noktah Cinta.

"Saya sendiri pun tidak perasan, tapi selepas diberitahu oleh beberapa kenalan, saya juga terkejut dengan perkara itu.

"Bagi saya, muzik video kami tidak ada persamaan, tapi jika ada hanyalah ketika penyanyi tersebut menyanyi di hadapan perempuan itu sahaja.

"Mungkin itu secara kebetulan sahaja, saya tidak pernah terfikir muzik video saya diciplak oleh orang lain.

"Malah, penampilan pelakon dalam kedua-dua muzik video itu juga berbeza," katanya ketika dihubungi mStar Online.

Menurut Sabhi, 25, penggambaran muzik videonya telah dilakukan pada bulan Disember 2009 dan siap sepenuhnya pada awal Januari lalu.

"Penggambaran itu hanya mengambil masa sehari di Kajang. Kesemua idea adalah daripada pengarah, Aidil Fitri. Saya cuma memberitahunya yang saya inginkan suasana di hospital dimuatkan dalam plot muzik video itu.

"Selepas papan cerita muzik video itu siap, dia (Aidil Fitri) menunjukkan kepada saya terlebih dahulu.

"Saya berpuas hati dengan ideanya dan berasa seperti dia tahu apa yang saya mahukan dalam muzik video itu," kata Sabhi yang pernah menganggotai kumpulan Esdeco bersama Adam AF.

Sabhi yang tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung isu itu menegaskan bahawa persamaan pada kedua-dua muzik video itu hanya satu kebetulan dan mungkin tidak disengajakan.

"Jalan ceritanya juga tidak sama, saya rasa itu hanyalah kebetulan sahaja. Mereka tidak berniat untuk ciplak atau curi idea daripada muzik video saya," ujarnya sambil ketawa.

Sabhi turut menjelaskan dia tidak mahu isu tersebut diperbesarkan kerana ia adalah perkara biasa.

"Saya tidak kisah sangat dengan perkara itu. Apa yang penting sekarang, saya tumpukan pada kerjaya saya," katanya.

Selain itu, Sabhi juga bakal menjayakan konsert "Kau Di Hatiku" pada 9 April ini di Pusat Konvensyen Berjaya Times Square, Kuala Lumpur.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: