Sunday, February 28, 2010

Cerita seorang 'perampas' - Zizi TFC




TIADA angin tiada ribut, tiba-tiba sahaja nama Zizi, salah seorang anggota The Fabulous Cat (TFC) disebut-sebut setelah dikatakan menjadi perampas kekasih orang.

Dakwaan yang dilemparkan oleh seorang wanita yang mengatakan dirinya merampas teman lelaki wanita lain dan tidak cukup dengan itu pelbagai dakwaan lain turut dihamburkan kepada dirinya.

Gadis yang berusia 25 tahun itu juga didakwa tidak mengendahkan teguran dan nasihat yang diberikan orang terdekat dengannya mengenai lelaki tersebut dan dia tetap mahukan jejaka yang dikenali dengan nama Azhar itu.

Malah wanita yang mengirimkan pesanan dalam laman sosial Facebook itu juga mendakwa Zizi meminta lelaki itu memutuskan hubungan dengan wanita tersebut dan mahu dirinya sahaja dijadikan teman istimewa.

“Dia dengan tebal muka tak malu cakap dengan orang bercinta dengan seorang penari dah ingin bersama dia. Jangan ingat dia nak laki senang je. Dia ada teman wanita. Zizi berasa dia boleh menang hati lelaki ini dan dapat rampas lelaki ini daripada wanita tersebut dan dia nak buat lelaki ini putus dengan teman wanitanya.

“So dia orang tak jadi kahwin. Zizi memang perempuan tak tahu malu dan jenis perempuan murahan. Kalau itu la cara dia nak kan laki ni, Zizi perampas dan Zizi hancurkan hubungan orang lain,” katanya dipetik dari laman sosial tersebut.

Ketika ditemubual baru-baru ini, Zizi ternyata terkejut dengan dakwaan wanita tersebut dan dalam masa yang sama dia menafikan merampas mana-mana lelaki sebelum ini.

“Saya akui saya memang ada berkawan dengan lelaki tersebut dan hubungan kami memang rapat. Kalau nak diikutkan dia masih lagi bujang dan belum berkahwin mahupun bertunang.

“Saya tak nampak di mana relevannya tuduhan yang mengatakan saya menjadi perampas? Kalau

benar apa yang didakwa sila buktikan.

“Saya mengenali lelaki tersebut sejak kami sama-sama menjayakan teater Impak Maksima di lagi. Memang hubungan itu rapat memandangkan kebanyakan masa dihabiskan bersama ketika latihan.

“Bila dah berkawan rapat memang saya akui yang dia ada memberi tahu yang ada wanita lain yang rapat dengannya.

“Saya tak masuk campur hal peribadi dan tidak timbul soal saya menyuruhnya memutuskan hubungan dengan wanita tersebut. Ini memang tidak benar sama sekali,” kata wanita yang berasal dari Sabah ini.

Terkejut

Walaupun sedikit terkejut dengan dakwaan yang dilemparkan oleh wanita itu, dia juga tidak dapat membendung rasa kesal apabila cerita-cerita negatif sebegini tersebar.

Dalam usia yang masih terlalu hijau menjadi anak seni, Zizi seboleh-bolehnya tidak mahu cerita sebegini terus melatari kerjaya seninya, bimbang tersungkur.

“Entahlah. Saya tak tahu apa yang mereka nak lakukan lagi. Cukuplah saya, lelaki tersebut dan orang-orang terdekat dengan saya tahu apa yang berlaku.

“Apa yang saya boleh katakan, lelaki tersebut memang berkawan baik dengan saya. Kami sama-sama berasal dari Sabah dah sudah semestinya hubungan itu lebih cepat mesra sebab satu negeri.

“Saya tak fikir ia satu kesalahan yang perlu diheboh-hebohkan apabila saya berkawan dengan orang negeri sendiri,” katanya yang kini sibuk mempromosikan single terbaru yang berjudul Cinta Kosmik.

Bercerita mengenai reaksi yang ditunjukkan oleh Cat Farish yang juga selaku ketua kumpulan, Zizi menjelaskan yang Cat ada bertanyakan hal tersebut kepadanya baru-baru ini.

Jelasnya, Cat kurang senang dengan cerita-cerita yang disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab itu tetapi dalam masa yang sama turut menasihatinya supaya lebih berhati-hati dalam setiap gerak geri.

“Ini harga yang perlu saya bayar apabila menjadi anak seni. Tidak semua orang menyukai kita dan apa yang paling penting saya perlu lebih berhati-hati selepas ini.

“Namun itu tak bermakna saya tunduk dengan tomahan yang dilemparkan. Biarlah apa juga yang mereka mahu katakan. Saya tak peduli.

“Saya akan meneruskan kehidupan seperti biasa, tak ada gunanya melayan, cuma saya akan berhati-hati dalam setiap tindakan bimbang ada yang terasa hati,” katanya.

2 comments:

  1. pandangan orang ramai tentang artis dari zaman dulu lagi memang hina sama macam memandang ....
    cuma sekarang je ada sbahagian manusia yang terlalu menganggungkan artis seolah artis ni orang mulia so artis kenalah buktikan martabat yang telah dianugerahkan kepada mereka sekarang.

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: