Sunday, February 28, 2010

Aleeza Mengaku Cerewet Tentang Bayaran Berlakon

Aleeza Kassim tidak kisah jika ada yang mengatakan dia jual mahal kerana memilih untuk berlakon dalam sesuatu produksi baik filem atau drama

AKTRES ini berani mengutarakan apa yang terbuku di hatinya walaupun beberapa produser tidak menyenangi sikapnya itu.

Bagi model tinggi lampai bernama Aleeza Kassim ini, dia tidak kisah jika ada yang mengatakan dia jual mahal kerana memilih untuk berlakon dalam sesuatu produksi baik filem atau drama.

"Saya tahu memang ada beberapa produser tak suka cara saya tapi saya suka berterus terang. Jika tawaran yang diberikan, tak berapa sen hingga nak beli sehelai baju saya pun belum tentu dapat, buat apa.

"Lebih baik saya tumpukan pada bidang permodelan kerana saya sudah biasa dengan bidang itu. Lagi pun, kerja model tidak seteruk berlakon," jelas peragawati jelita ini.

Aleeza, yang juga model produk Kopi Al-Habsyee, baru pulang dari India menjayakan Karachi Fashion Week selama 7 hari.

Banyak kenangan manis yang dikutip di sana. Pemergian Aleeza ke sana selain mengambil bahagian dalam minggu fesyen dengan menggayakan pakaian rekaan Amir Luqman dan Kirana, dia juga berasa cukup bertuah kerana mendapat ramai kenalan baru.

Tanpa segan silu, Aleeza berkata dia terpesona dengan kecantikan model perempuan dan ketampanan model lelaki dari Pakistan.

"Model lelakinya cukup kacak persis wajah orang Itali. Saya terpegun melihat kekacakan mereka hingga saya memberi pujian sambil mengusap wajah mereka. Saya benar-benar kagum melihat tampannya mereka," jelas Aleeza sambil ketawa kecil mengenangkan telatahnya di Karachi.

Wanita yang mempunyai darah kacukan dari Pakistan ini berkata, ramai juga yang menganggap dia model dari Pakistan dan bukan Malaysia.

"Bila saya buka mulut saja, mereka tahu saya bukan dari sana," katanya.

Malah pereka fesyen Amir Luqman dari Malaysia, juga selalu disebut sebagai pereka dari Pakistan oleh media di sana.

"Wajah Amir Luqman lebih kerap muncul di dada akhbar berbanding saya dan model-model lain dan setiap kali dia diberi kredit sebagai 'pereka fesyen dari Pakistan'.

"Mula-mula ada juga kita tegur wartawan yang buat kesilapan itu tapi lama-lama, kita biarkan saja...," kata Aleeza sambil ketawa.

Aleeza yang sudah menjadi model selama 19 tahun dan memulakan karier sebagai model sewaktu berusia 19 tahun juga, belum terfikir untuk bersara dari bidang ini.

"Alhamdulillah, saya masih diperlukan memandangkan saya masih mendapat tawaran untuk buat kerja peragaan lagi.

"Lagipun, modeling sudah sebati dengan jiwa saya. Saya akan terus jadi model selagi rezeki saya ada...," kata aktres yang pernah membintangi filem XX Ray dan Susuk ini.

Aleeza yang juga pemilik agensi modelling Vogue@Work Sdn. Bhd ini berkata, dia tidak begitu ghairah mengejar tawaran berlakon yang datang.

"Memang saya agak memilih watak yang diberi. Selalunya watak itu perlu sesuai dengan saya dan bayarannya juga mestilah memuaskan," kata isteri kepada Mohd Fauzi Che Rus ini tanpa berselindung.

Jelasnya, "Saya paling tidak suka bekerja dengan penerbit yang berkira dan ingin mengerah keringat tanpa timbang rasa. Bila dah kena sekali, saya akan serik sampai bila-bila..."

1 comment:

  1. tak pernah tenguk pon dia berlakon.., bagus ke?

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: