Sunday, February 28, 2010

Bisnes MIla sudah tutup?




APA yang Joyah perhatikan, setiap kali artis buat bisnes akan sentiasa ada saja masalah. Almaklumlah, bila bukan tahu sangat buat bisnes, macam-macam hal boleh jadi. Orang lain buat bisnes, awak pun nak buat tetapi ilmu tendang terajang dunia bisnes belum cukup. Akhirnya sendiri lingkup!

Banyak artis yang nak bisnes sebab nak ikut orang lain bisnes, walaupun mereka bukan pandai sangat berbisnes. Akhirnya belum cukup ‘haul’ bisnes dah melingkup, sendiri kerugian.

Apa yang Joyah cakap ni bukan tentang Mila tau, tetapi banyak artis lain yang Joyah perhatikan, buat bisnes sekadar hangat-hangat tahi ayam. Okey, kita masuk bab Mila pula yang mengakui dia turut berhadapan dengan masalah bisnes.

Kononnya kata Mila, syarikat bernama Mila LuvCorperation yang baru berusia setahun jagung itu telah difitnah sudah tutup dan tidak lagi beroperasi oleh pihak tidak bertanggungjawab.

“Yang sebenarnya tiada istilah tutup atau bankrap seperti yang dikhabarkan itu,” tegas Mila dengan setegas-tegasnya.

Tetapi apa yang buat Joyah tertanya-tanya bila Mila cakap dia cukup sakit hati dengan penyebar cerita buruk tentang syarikatnya itu.

Malah kata Mila, dia tahu dan kenal siapa orang yang bertanggungjawab memburukkan nama syarikatnya.

“Dia cuba menjatuhkan nama dan syarikat saya kerana dia adalah bekas pekerja saya sendiri,” kata Mila kepada wartawan pada satu sidang media baru-baru ini.

Wah, Mila pun sudah pandai marah ya. Begitulah artis bila ada sesuatu perkara tak baik dicerita atau ditulis tentang mereka. Mudah sangat anggap orang lain cuba hendak jatuhkan merekalah, busukkan nama merekalah dan macam-macam lagi walaupun tanpa membuat penyiasatan yang rapi. Joyah harap Mila jangan sebarang tuduh, tak baik. Jangan juga anggap semua orang ada niat jahat, kerana adalah lebih baik kalau kita mencari silap dalam diri sendiri terlebih dahulu sebelum menuding jari menyalahi orang lain.

Bukannya apa, besar sangat ke seseorang artis itu kalau sampai perlu ada orang hendak menjatuhkan mereka? Artis banyak yang kecundang atau tewas dek kerana perbuatan mereka sendiri. Bukan orang lain.

Joyah harap Mila akan lebih berhati-hati dalam memberi kenyataan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: