Tuesday, April 21, 2009

Dengarnya...:Jangan Tegur bahan ketawa


DUA hari lalu, seorang teman Cik Normah pergilah menonton filem Melayu yang khabarnya mendapat sambutan hangat, Jangan Tegur. Apabila ramai yang bercerita kononnya filem itu menakutkan, maka dia pun ikutlah sekaki ke panggung wayang.

Tetapi, kata teman terbabit, dia agak kecewa apabila elemen seram yang digembar-gemburkan itu baginya tidaklah seberapa. Sebaliknya penonton banyak ditakut-takutkan oleh sistem bunyinya. Teman Cik Normah memang memuji bunyi rakaman filem itu, yang katanya amat bagus sampai dia pun terpaksa tutup mata apabila tiba ke babak seram. Tetapi yang sebenarnya, bunyi yang menakutkan itulah yang membuatkan dia ketakutan.

Katanya lagi, cerita yang dipaparkan dalam Jangan Tegur tidaklah ada apa-apa sangat. Malah, penonton boleh tertawa melihat jalan ceritanya, yang sepatutnya bersifat serius.

Habis, kalau penonton boleh ketawa menonton filem seram, apa ke kisahnya? Teman Cik Normah itu pun mengaku tersipu-sipu dalam panggung, apabila menonton sesetengah babak yang ‘kelakar’. Ibarat menonton filem komedilah, katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: