Monday, July 25, 2011

Perkahwinan bukan bisnes




KIRA-KIRA dua bulan sahaja lagi, pasangan yang pernah dilanda kontroversi hebat suatu ketika dahulu iaitu Norman Hakim, 35, dan tunangnya Memey Suhaiza Suhaimi, 23, bakal disatukan sebagai pasangan suami isteri pada 24 September ini. Memey akan menjadi isteri yang sah kepada Norman selepas majlis akad nikah itu yang dijadualkan berlangsung di kediaman keluarga Memey di Felda Tenggaroh Selatan 1, Kota Tinggi, Johor selepas solat Asar.

Pada sebelah malamnya, keluarga Memey akan mengadakan majlis khatam Quran dan berinai serta keesokan harinya pula akan diadakan majlis resepsi berkonsepkan ala taman di kediaman yang sama.

Itu sahaja perancangan asal kedua bakal mempelai, namun tuah hadir untuk mereka dua minggu lalu apabila wakil butik aksesori terkenal Rafflesia, Bill Bora, menyatakan keinginan untuk menaja sepenuhnya majlis resepsi perkahwinan Norman dan Memey yang bakal diadakan di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur menjelang 28 September.

Ibarat bulan jatuh ke riba, mereka lantas menerima pelawaan baik tersebut seterusnya perbincangan kedua-dua belah pihak dilakukan. Tidak menyangka rezeki yang hadir begitu hebat, perkahwinan Norman dan Memey bakal ditaja sehingga RM12 juta!

"Saya tidak sangka perkahwinan kami bakal ditaja sedemikian rupa. Ia di luar bidang kuasa dan jangkauan kami. Sejujurnya saya rasa takut sebab letakkan diri dalam perkahwinan seperti ini.

"Tetapi terpaksa terima. Memang pada asalnya kami cuma ingin mengadakan satu sahaja majlis resepsi iaitu di kediaman Memey," ucap Norman yang menganggap segala kontroversi yang telah melanda dirinya dan Memey selama ini diberi hikmah dan rezeki.


NORMAN dan Memey kini sudah bersedia untuk melayari bahtera rumah tangga.


Ditebak dengan persoalan tidakkah majlis respesi perkahwinannya itu seperti sebuah urusan perniagaan, kata pemilik nama sebenar Mohamed Nurhakim Zaidon itu, dia tidak menganggap sebegitu. Ini kerana bagi Norman, itu semua sudah menjadi rezeki buat mereka berdua.

"Kami tidak anggap ini perkahwinan bisnes. Ini semua sudah rezeki kami. Bill Bora sendiri meminta pendapat dan keizinan kami untuk lakukan semua ini," katanya.

Dalam pada itu Memey pula memberitahu kesemua idea mengenai majlis resepsi perkahwinan mereka pada 28 September itu bukan seratus peratus datang daripada Bill semata-mata, sebaliknya Norman dan dirinya sendiri ada memberi pendapat masing-masing.

"Perkara ini very open. Ia bukan idea orang lain semata-mata," ujar Memey ketika ditemui selepas sidang akhbar di Hotel Crown Plaza Mutiara, Kuala Lumpur, Jumaat lepas.

New York Look

Memperincikan majlis resepsi perkahwinan Memey dan Norman itu, ia sebenarnya akan ditaja sepenuhnya oleh Rafflesia. Selain itu, enam penaja turut bekerjasama memberikan tajaan iaitu termasuklah Lord's Tailor, Snips, Crowne Plaza Mutiara Hotel, Angsana Spa, Naz Great Ideas dan Prof. Datuk Jimmy Choo.

Bill yang juga merupakan selaku perancang perkahwinan pasangan itu memberitahu, majlis resepsi tersebut akan berkonsepkan New York Look dan ia diadakan khas buat para media dan selebriti tanah air serta selebriti antarabangsa.

"Sememangnya majlis tersebut diadakan buat para media dan selebriti. Dijangka seramai 200 orang tetamu daripada media, selebriti tanah air dan antarabangsa akan hadir," katanya.

Paling beruntung sudah tentunya Memey apabila dia dikhabarkan akan memakai sebanyak dua persalinan baju yang bersalut mutiara Rafflesia bernilai RM1 juta, set barangan kemas yang bernilai RM5.6 juta dan kasut rekaan buat Memey khusus daripada Jimmy Choo berharga RM600,000.


BAKAL pengantin bersama barisan penaja majlis resepsi perkahwinan mereka (dari kiri) Pengarah Urusan Lord's Tailor, Loh Lee Lee, Datuk Jimmy Choo dan Pengarah Rafflesia, Winnie Sim.


Menurut Bill lagi, dua gaun disalut mutiara yang bakal dipakai Memey adalah untuk persandingan dan acara memotong kek perkahwinan.

"Harga gaun itu mengalahkan gaun persandingan yang pernah dipakai penyanyi nombor satu, Datuk Siti Nurhaliza yang berharga RM400,000," dedahnya.

Justeru apa pula perasaan Memey apabila dikatakan merupakan selebriti Malaysia pertama yang memakai kasut rekaan khas bertatahkan mutiara rekaan Jimmy Choo? Memey mengakui dia berasa cukup bertuah dan teruja kerana berpeluang menggayakan kasut sentuhan pereka terkenal dunia seperti Jimmy Choo yang pernah mencipta kasut untuk individu-individu ternama dunia termasuk mendiang Puteri Diana.

"Ia bagaikan mimpi menjadi nyata kerana saya dapat memakai rekaan Jimmy Choo pada majlis resepsi perkahwinan saya itu nanti. Saya difahamkan saya adalah satu-satunya artis dari Malaysia yang memakai kasut daripada sentuhan Datuk Jimmy Choo pada perkahwinan. Saya sangat teruja dan bersyukur dan anggap ini rezeki yang tidak diduga," luah Memey terharu.

Abby Abadii dijemput

Sementara bagi persalinan gaun Memey, Bill memberi peluang kepada semua pereka fesyen tempatan untuk menghantar rekaan masing-masing dan pihak Rafflesia akan memilih yang terbaik.

"Kami beri peluang kepada semua pereka fesuen untuk mereka gaun kahwin Memey. Gaun tersebut harus bersesuaian dengan padanan mutiara Rafflesia," kata Bill.

Menyentuh mengenai dekorasi dewan resepsi itu nanti pula ia bakal dihasilkan oleh pereka terkenal Naz Great Ideas. Rekaan glamor ala New York Look itu bakal diterapkan di dalam Nirwana Ballroom, Hotel Crown Plaza dan dewan ballroom itu juga nanti akan dipenuhi sebanyak tujuh lori aksesori termasuk bunga-bunga segar berwarna putih.

Ditanya pula kepada Norman adakah dia nanti akan menjemput bekas isterinya, Abby Abadi ke majlis resespsi tersebut, kata Norman dia sudah semestinya akan menjemput Abby dan anak-anaknya hasil perkahwinan mereka dahulu.

"Sudah pasti saya akan menjemput Abby dan anak-anak. Diapun sudah menghantar ucapan tahniah menerusi sistem pesanan ringkas (SMS)," kata bapa kepada Mohamed Danish Hakim, 8, Marissa Dania Hakim, 9, dan Maria Danisha Hakim,3, itu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: