Sunday, July 31, 2011

Pesta mantai Salero Negori


Masak lemak daging salai.


DALAM dialek Minang, mantai bererti kenduri atau acara makan-makan sebelum menyambut Ramadan. Justeru, hari ini sebagai penutup bulan Syaaban, Restoran Salero Negori menyediakan hidangan istimewa ala mantai sebelum umat Islam mula berpuasa pada esok hari.

Pemiliknya, Azman Anas berkata, juadah yang disediakan hari ini turut dihidangkan sepanjang Ramadan istimewa untuk peminat masakan Padang dan Negeri Sembilan.

“Selain lauk-pauk biasa, kami menyediakan beberapa juadah khas seperti ayam golek Minang, ikan bakar Minang, ayam bakar dan pelbagai jenis kuih-muih tempatan,” katanya.

Pastinya hidangan enak itu mampu menjadi tarikan pengunjung untuk berbuka di lima buah cawangannya, apatah lagi mengenangkan menu panjang yang dimiliki Salero Negori.

Siapa yang mampu menahan keenakan hidangan ikan keli salai masak lemak cili padi, daging salai masak lemak cili padi, sambal jering, ayam kampung pop, gulai tunjang dan banyak lagi hidangan istimewa. Dipadankan pula dengan minuman jus alpukat, teh botol dan desert seperti ais krim tapai, aduhai kecur liur dibuatnya.

Selain hidangan berbuka puasa, Salero Negori turut menyediakan hamper hari raya eksklusif yang mengandungi biskut dan kek lapis Sarawak dengan harga bermula dari RM120.

Tambah Azman lagi, beliau turut mengalu-alukan mana-mana pihak yang ingin mengadakan majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim di restorannya dengan potongan 15 peratus.

Pesta mantai di Salero Negori turut diraikan personaliti popular TV3, Maria Tunku Sabri.

Menurut Maria, restoran itu memang menjadi antara lokasi menjamu selera kegemaran keluarganya terutama suami yang berasal dari Negeri Sembilan. Paling diminatinya adalah sambal jering, sambal petai, dendeng balado dan banyak lagi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: