Sunday, July 31, 2011

Sheena pewaris empayar kosmetik




BUKAN mudah merealisasi sesi fotografi bersama si cantik manis ini. Hanya selepas beberapa kali dipujuk pembantu peribadi, Eddie Yahya, akhirnya Wanita Ikon 2007, Datuk Normaziah Sheikh Mohamed mengizinkan puteri sulungnya muncul secara eksklusif buat kali pertama di dalam media.

Pastinya, bagi pihak Mingguan Malaysia, kami berterima kasih dengan kesudian beliau. Malahan turut rasa bangga kerana berjaya meyakinkan pemilik empayar kecantikan K-Life dan Kayla Beverly Hills itu bahawa buah hati yang diberi nama An-Nuurazafira Rasherinna ini perlu diberi pendedahan sedemikian rupa.

Mahu atau tidak, gadis pemalu berusia 23 tahun itu bakal menggalas tanggung-jawab besar untuk mewarisi perniagaannya suatu hari nanti. Dan kini, sebagai Akauntan Eksekutif di syarikat ibunya, dia harus didedahkan dengan selok-belok dunia perniagaan sebenar yang penuh cabaran.

Gementar dan malu, itu jawapan pertama yang terbit dari bibir mungil gadis yang mesra disapa sebagai Sheena saat ditanya perasaannya.

“Maaf kak, saya tak pandai beraksi. Nanti tolong ajarkan caranya,” katanya merendah diri ketika wajahnya dioles jurusolek.

Banyak perkara yang kami bualkan. Dari cerita mengenai perniagaan hingga kepada hobi dan cara dia menghabiskan masa mudanya.

Bersosial

Kata Sheena, dia tidak pandai bersosial. Teman baiknya adalah adik-beradik dan selepas pulang dari pejabat, dia hanya menghabiskan masa di ‘singgahsana’ milik keluarga.

Tambahnya, dari kecil dia tidak dimanjakan dengan kemewahan. Kesusahan yang ditempuhi ketika dulu menjadikan mereka tidak mahu mendabik dada dengan kesenangan yang dimiliki kini.

“Mommy sentiasa ajar kami berusaha untuk mendapat apa yang diingini,” kata lulusan University of Adelaide, Australia ini.

Bagi Sheena, ketika remaja lain tergila-gila barangan berjenama, dia pula tidak memilih.

Apa yang dirasakan cantik dan sesuai dengan diri, dia akan mendapatkannya. Dia juga tidak kisah untuk menikmati hidangan di gerai-gerai tepi jalan asalkan ia enak.

Rancak bercerita mengenai karier, Sheena berkata, masih terlalu banyak yang dia perlu pelajari mengenai selok-belok perniagaan.

Bukan setakat bagaimana menguruskannya, malahan dia juga mendalami ilmu kecantikan termasuk menelaah produk dibawah jenama keluaran syarikat mereka.

“Sheena jadikan mommy sebagai idola. Dia mahir dalam banyak perkara, bagi Sheena, dia seorang ibu yang sempurna,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: