Sunday, July 31, 2011

Bersara sajalah Waheeda




LAMA juga Joyah tak dengar cerita tentang Waheeda semenjak berkahwin dengan penyanyi Akhil Hayy. Mungkin sebab bahagia sangat melayari rumah tangga sampaikan nama Waheeda terus tenggelam sejak kebelakangan ini.

Baru-baru ini Waheeda ada memberi sebab mengapa dia kurang berminat terhadap dunia seni. Kata Waheeda antara punca dia kurang terlibat dalam bidang seni disebabkan sukar menunaikan solat sebab terlalu sibuk di set penggambaran.

Tak cukup dengan itu lagi Waheeda bercerita yang dia pernah cuba mengekalkan wuduk tetapi ada sahaja halangan termasuklah kru lelaki belakang tabir yang sesuka hati memegang tangannya dan yang lain ketawa sahaja bila wuduknya batal.

“Siapa dia untuk mempermainkan agama Allah!,” tempelak Waheeda lagi.

Dalam hal ini Joyah memang kurang senang dengan sikap sesetengah orang yang langsung tak sensitif dalam isu begini. Kalau tak pandai agama belajarlah, tapi jangan sesekali menyusahkan orang lain dengan hal begini.

Kalau kita kata orang tu kurang ilmu agama, pasti ada yang melenting. Tapi setiap perbuatan mereka memang mencerminkan keadaan begitu. Suka atau tidak kita kena peka dalam hal-hal begini.

Kepada Waheeda Joyah nasihatkan lebih baik dia bersara daripada dunia hiburan. Banyak sangat pancaroba yang Waheeda kena lalu. Inilah realiti dunia hiburan kita. Joyah fikir luahan Waheeda ini menjadi renungan para penggiat seni kita.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: