Sunday, July 31, 2011

Suhaila jawab dakwaan Jimmy


Saat-saat bahagia Suhaila bersama Jimmy yang pernah menjadi penghias muka Pancaindera tahun lalu.


SAYA Nursuhaila Eliani isteri kepada Jimmy Shanley ingin membuat kenyataan bahawa Jimmy Shanley tidak siuman. Saya membuat kenyataan ini berkaitan kenyataan dalam Metro Ahad pada 24 Julai 2011. Untuk pengetahuan setiap tahun selama lima tahun bapa saya membuat majlis sambut ramadhan, majlis berbuka puasa dan majlis Aidilfitri bersama kakitangan, sahabat handai, rakan perniagaan dan media. Pada tahun ini bapa saya mengadakan Majlis Sabutan Ramadhan bersama Majlis Berendoi & Cukur Jambul bagi menyambut kelahiran 2 cucu sekali gus yang mana saya melahirkan Rania pada 24 Jun dan kakak ipar saya melahirkan anaknya pada 10 Julai 2011. Majlis ini akan diadakan pada 27 Julai 2011 dibiayai sepenuhnya oleh bapa saya dan Jimmy tidak mengeluarkan satu sen pun wang ringgitnya. Majlis ini akan diadakan di kediaman bapa saya di Sungai Buloh.

Jimmy tidak pernah berbincang dengan saya dan keluarga bahawa majlis cukur jambul akan diadakan pada Sabtu 23 Julai 2011. Setahu saya ibu saya telah pun menetapkan tarikh bagi majlis Berendoi & Cukur Jambul pada 27 Julai (Rabu) jam 8 malam dan sudah diberitahu sendiri oleh ibu saya kepada Jimmy. Jadi tiada isu bahawa Majlis Cukur Jambul ini tidak jadi disebabkan perangai saya. Sebab itu saya kata Jimmy tidak siuman. Kalau ia pun majlis cukur jambul ini jadi atau tak jadi kenapa perlu hebohkan 1 malaysia? Adakah dia artis no 1 malaysia, top 1....mungkin dia nak cari glamour kerana dia tak cukup glamour sebelum ni.

Dalam media Jimmy sering menyatakan bahawa dia seorang yang bertanggungjawab kepada isteri dan anak. Untuk pengetahuan Jimmy tidak mengeluarkan satu sen pun bil rawatan bersalin, kelengkapan isteri bersalin, bidan urut dan pampers anak. Sekiranya dia seorang yang bertanggungjawab seharusnya dia menyediakan semua itu untuk saya dan bukan SEKADAR CAKAP SAHAJA kepada umum bahawa dia seorang yang bertanggungjawab. Bukan Jimmy tak tahu saya melahirkan anak di mana dia sendiri ada datang melawat saya dan anak. Jimmy sendiri pernah bermalam di rumah ibu bapa saya selama 5 malam. Tidah pernah berkata apa-apa dan menghalang Jimmy berjumpa anaknya dan datang ke rumah ibu bapa saya.

Jimmy juga pernah mengeluarkan kenyataan dalam Melodi tv3 bahawa kita sama-sama tunggu dan lihat sama ada anak itu ada hitam putih... apakah maksud Jimmy dengan berkata begitu?? Selain itu Jimmy juga menyatakan saya melarikan diri semasa berbulan madu. Di sini saya ingin memberi kenyataan bahawa untuk pengetahuan semua saya telah disepak terajang disebabkan perkara yang remeh temeh pada hari tersebut.

Jimmy sering mengadakan photo shoot bersama anaknya di rumah kediaman saya bagi mencari publisiti dan meraih simpati di kalangan media dan umum. Saya tidak suka Jimmy kerana perangainya pelik yang bukan seperti manusia biasa. Semasa majlis pertunangan rombongan pihak lelaki hanya ada 5 orang dan Majlis Akad nikah rombongan tak sampai 10 orang itu pun di kalangan keluarga sahaja dan tidak ada artis atau selebriti yang hadir bagi pihak dia. Untuk pengetahuan umum itulah perangan Jimmy yang sebenarnya tidak mempunyai kawan.

Saya berdiam kerana tak nak publisiti murahan...saya orang bisnes tak suka publisiti macam ni...Banyak lagi yang saya pendam dan saya rasa tak perlu dihebohkan contohnya pergaulan Jimmy dengan sanak saudara sebelah saya yang sangat dingin sekali. Dia ingat dia tu SUPERSTAR.. tak layak nak bergaul dengan sanak saudara saya. Setiap kali majlis kenduri diadakan oleh bapa saya, Jimmy jarang bersapa dan bersalaman dengan sanak saudara.

Dengan kenyataan yang diberikan ini, saya harap masyarakat dapat membuat penilaian sendiri tentang perangai dan sikap Jimmy.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: