Sunday, July 31, 2011

Ramai hentam mereka




BETUL kata orang, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tak siapa yang tahu. Macam juga ceritanya tentang pasangan merpati dua sejoli ini. Biarpun dihambat dengan pelbagai kontroversi, tapi itu langsung tak mematahkan semangat mereka untuk berumah tangga.

Ada orang cakap kes mahkamah tak habis lagi kenapa sibuk nak kahwin. Kena selesai satu persatu dahulu sebelum fikir fasa yang lebih jauh.

Sehingga artikel ini ditulis, keputusan mahkamah masih belum keluar terhadap dakwaan khalwat mereka yang rasanya dah terlalu lama turun naik mahkamah tu.

Syed pasti ramai yang dah tahu tentang cerita perkahwinan mereka. Punya ramai yang nak menaja sampaikan jumlah tajaan meningkat kepada RM12 juta.

Pada minggu lalu juga Syed banyak menerima reaksi daripada peminat terhadap perkahwinan Norman Hakim dan Memey Suhaiza. Ramai yang mahu Syed mengucapkan tahniah dan tak kurang juga yang cukup ‘berbulu’ dengan mereka.

Ada yang terkejut dengan jumlah kos yang diuar-uarkan itu dan tak kurang juga yang rasa kurang senang dengan semuanya. Kata mereka perkahwinan bukan satu perkara untuk menunjuk-nunjuk tetapi cukuplah membuat sekadar yang perlu sahaja.

Dalam pada ramai juga yang bertanya pada Syed apa sumbangan Norman mahupun Memey dalam industri hiburan sampaikan mereka mendapat perhatian yang cukup besar. Kenapa orang lain kahwin tak macam tu dan macam-macam lagi soalan yang cukup mengguris jiwa.

Bila Norman nak kahwin baru, orang akan terus teringat pada bekas insterinya itu. Macam-macam persolan yang timbul melibatkan Abby Abadi. Syed hanya mampu geleng kepala tanda tak tahu menahu.

Semua orang ada hak bersuara tetapi jangan sampai nak menyinggung perasaan sesiapa. Berbalik soal tajaan dah ramai yang bermurah hati nak menaja mereka, nak buat macam mana lagi. Mungkin ayat tu bukan jawapan tapi cukup untuk menyedapkan hati sahaja.

Tapi kalau tanya pada Norman mahupun Memey, mereka tak minta begitu. Apa-apa pun ramai yang mendoakan rumah tangga yang bakal dibina mereka berkekalan sampai akhir hayat.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: