Sunday, July 31, 2011

Khasiat Geo Gamat Kapsul


TESTIMONI, Zainab Baboo.


GAMAT telah mula digunakan di Malaysia lebih 500 tahun lalu tetapi tahukah anda ia telah digunakan di China sejak 2,000 tahun lalu.

Bahkan gamat telah digunakan secara luas di seluruh dunia seperti di Australia, Turki, Amerika Syarikat, Jepun, India dan Taiwan.

Kajian-kajian yang telah dilakukan para saintis dari seluruh dunia membuktikan pelbagai khasiat gamat bagi membantu penyakit kronik seperti kencing manis, jantung, darah tinggi dan menghalang jangkitan.

Dalam pada itu gamat, dikatakan mengawal sambil merawat pesakit artritis, penyakit kulit serta menjadikan tubuh bertindak melawan jangkitan kuman dan virus, punca kanser, demam, resdung, penyakit kulit dan lemah badan.

“Sebenarnya gamat mengandungi lebih dari 55 nutrien secara semulajadi.

Ia secara semulajadi mengandungi taurine, asid polysaccharides dan micro-nutrien seperti soldium, zink, selenium, copper, iron, kalsium, glutathione sebagai anti oksida yang kuat dan amat penting untuk melawan kanser, keletihan dan menutralkan sel-sel tubuh daripada diserang,” ujar pengasas Geo Gamat Kapsul keluaran Avacello Sdn Bhd, Jen Mansen.

Berbeza dengan produk gamat berbentuk cecair yang sedia ada, Geo Gamat Kapsul berbentuk kapsul lebih mudah dibawa ke mana sahaja.

“Sebagai sebuah syarikat yang profesional, kami memastikan keberkesanan produk dengan menggunakan bahan mentah (estrak gamat) dari sumber tulen dan terbaik.

Kami juga mahu melakukannya dengan cara berbeza tanpa perlu di bandingkan dengan produk gamat yang lain. Tidak ada mana-mana syarikat di Malaysia menawarkan produk gamat seperti kami,” ujarnya.

Geo Gamat Kapsul adalah pilihan alternatif bagi pengguna gamat sedia ada juga kepada mereka yang mahu mengambil gamat tetapi tidak suka dengan cara tradisional.

Tambah Jen, gamat berbentuk kapsul dapat mengatasi rungutan mereka yang tidak tahan pada bau gamat, rasanya yang berlendir dan mahal.

“Jadi kami mengambil kesempatan sempena bulan Ramadan ini memperkenalkan suplemen gamat ini bagi membantu mereka yang mempunyai masalah gastrik, sendi dan keletihan. Ini akan memastikan kita dapat menjalankan puasa dan ibadat dengan sempurna.Selain itu, Geo Gamat Kapsul baik kerana ia mengandungi estrak tocotrienol yang mempunyai kuasa vitamin E.,” tambahnya yang akan memperkenalkan tablet gamat berperisa berry tidak lama lagi.

Resipi sihat

Dalam pada itu, ibu Jen yang berusia 65 tahun, Zainab Baboo, merupakan testimoni awal Geo Gamat Kapsul.

Berkongsi pengalaman, Zainab memberitahu, pada usia emas ini, dia mampu menaiki tanda rumahnya lebih daripada 20 kali walaupun selepas melakukan pembedahan belon akibat serangan jantung.

“Selepas enam bulan memakan gamat ini, saya dapati paras kolestrol dan darah semakin stabil. Malah kulit saya semakin baik dan halus,” ujarnya yang kini tidak lagi bergantung pada ubat.

Secara am dinasihatkan menggunakan produk sekurang-kurangnya tiga bulan sebelum membuat sebarang kesimpulan terhadap keberkesanan produk tersebut.

“Ini disebabkan, kalau dilihat dari segi terjadinya sesuatu penyakit itu mengambil masa kemungkinan puluhan tahun, maka untuk meredakannya juga mengambil masa. Bersabar dan berikhtiar, jika diizinkan Tuhan, anda tetap akan merasakan perubahannya,”katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: