Sunday, July 3, 2011

Emmett Apparel cetusan tempatan




SELEPAS lima tahun membuka bisnes bunga, Zul Mohd, 34 mengorak langkah dengan mereka kasut selebriti. Kemudian Zul mengambil keputusan untuk melakar nama dalam fesyen kasut menerusi Emmett Apparel.

Mahu mencipta nama di persada antarabangsa, jenama ini semakin mendapat tempat di hati beberapa selebriti seperti Ana Rafali dan Sharifah Shahira.

Siapa tahu jenama ini mungkin terkenal seperti Jimmy Choo yang menjadi kebanggaan Malaysia.

Gandingan bakat, kreativiti dan kerja keras dalam industri ini ternyata membuahkan hasil apabila Zul meluaskan empayar perniagaan dengan membuka sebuah butik di Tingkat Satu, Maju Junction Mall, Kuala Lumpur..

Menghasilkan kasut sebagai kepuasan dalam fesyen, Zul meletakkan harapan agar sesiapa saja yang menyarung kasut itu kelak gembira.

Antara misi Emmett Apparel adalah memberi keselesaan agar pelanggan nampak cantik, berkeyakinan dan tampil menarik.

"Ramai yang menganggap kasut hanya untuk dipakai di kaki. Sebenarnya, dengan pemilihan kasut yang betul, ia boleh mengubah bentuk badan berjalan. Bahkan, ia memberi keyakinan pada diri ketika berjalan.

''Misalnya, tumit tinggi boleh memberi keyakinan ketika berjalan kerana ia menjadikan bentuk badan lebih langsing dan tinggi. Selain solekan dan pakaian, kasut merupakan bahagian paling penting. Kasut yang baik boleh menjaga kesihatan kaki," jelasnya.

Selain menghasilkan kasut yang berkualiti, Zul turut menjual baju kurung sedia pakai di butiknya. Bagi kepuasan pelanggan, mereka boleh memilih kasut yang sedondon dengan baju kurung yang dipilih.

Antara trend kasut yang masih popular ialah kasut baji ( wedges ) yang padan digayakan bersama baju kurung.

Gaya ini memberi keselesaan di samping menyerlahkan penampilan wanita anggun.

Koleksi Emmett boleh dibeli serendah harga RM 19.90 (kilang) sehingga RM 300 ke atas (bagi kasut rekaan buatan tangan).

Orang ramai yang inginkan maklumat lanjut mengenai koleksi Emmett, boleh melayari http://www.emmett-boutique.blogspot.com.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: