Wednesday, April 22, 2009

Petua solekan, rias wajah


JURUSOLEK penting dalam pembentukan imej artis dan selebriti. Malah dengan sentuhan golongan inilah, wajah yang kelihatan biasa pada mulanya bertukar rupa lebih cantik dan berseri.

Jurusolek artis terkenal, Deq Sha akan menurunkan petuanya kepada peminat yang berhasrat memiliki wajah jelita seperti artis pujaan mereka pada Bengkel Cantik Sihat Mak Dara anjuran Mak Dara Sdn Bhd dan Duyong Production.

Melalui bengkel itu, Deq Sga yang berjaya mengubah penampilan Noorul Huda Abdul Wahab (Nurul), Fasha Sandha, Nita dan Rozita Che Wan, akan berkongsi pengalaman menjadi jurusolek profesional yang hebat dan disegani ramai.

Katanya, dalam bengkel itu nanti dia akan mengajar peserta teknik merias wajah secara profesional. Selain memperturunkan petua solekan bagaikan artis, dia juga akan mengajar teknik solekan bergaya semula jadi dan gaya ke pejabat.

Manakala Pengasas Jamu Mak Dara, Halimah Shuib akan memberi tip penjagaan kecantikan dan kesihatan luaran dan dalaman. Petua itu perlu diketahui wanita untuk lebih yakin diri dan berketrampilan.

Dalam segmen Rahsia Kebahagiaan Rumah Tangga Cara Orang Lama, Halimah yang juga bekas Ratu Kebaya 14 kali pada 1970-an akan mengajar teknik senaman dalaman khusus untuk wanita selama sejam.

Halimah juga akan memberi tip menambat hati suami melalui hubungan seksual berkualiti, petua mengelak suami curang dan rahsia tempoh berpantang. Artis wanita popular yang kekal jelita, Abby Abadi akan tampil berkongsi petua kecantikan dengan peserta.

Abby juga akan membuat pendedahan eksklusif. Ibu tunggal anak tiga ini akan berkongsi pengalaman pahit manisnya sepanjang berada di alam rumah tangga. Abby juga memberi tip persediaan wanita berhadapan dengan masalah rumah tangga dan bagaimana mencari kekuatan saat menghadapi masalah.

Bengkel itu akan berlangsung di Kuala Lumpur dan Melaka pada 9 dan 10 Mei ini, jam 9 pagi hingga 5 petang. Mereka yang berminat hubungi Kelly Azman di 012-2707191 untuk tempahan segera. Tempat terhad untuk 100 peserta.

Mereka yang mahu mempelajari gaya hidup sihat dan cantik luar dalam, jangan lepaskan peluang keemasan ini. Peserta juga berpeluang memenangi tiket melancong dalam negara untuk dua orang, songket tenun Terengganu berharga lebih RM1,000 dan berpeluang diangkat sebagai Ratu Cantik Mak Dara yang akan dipilih melalui acara ini di setiap lokasi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: