Saturday, July 3, 2010

Pakaian Khas Hari Kemerdekaan Diperkenalkan Kepada PM

Najib (dua, kanan) melihat pakaian yang direka khas sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-53 hasil rekaan Kraftangan Malaysia ketika diperkenalkan oleh Rais Yatim (kanan) sebelum mempengerusikan mesyuarat kabinet di Bangunan Perdana Putra, Putrajaya hari ini.

PUTRAJAYA: Sebanyak 16 pakaian yang direka khas oleh Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia (Kraftangan) sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-53 tahun ini diperkenalkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Rekaan itu termasuk 11 pakaian lelaki dan lima pakaian wanita, diperkenalkan kepada Perdana Menteri sebelum beliau mempengerusikan mesyuarat kabinet di sini hari ini.

Beliau diiringi Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Menurut Pengarah Bahagian Rekaan Kraftangan Yusak Mahamud berkata, kesemua rekaan adalah berkonsepkan bunga raya dan Jalur Gemilang.

Enam pereka terlibat dalam penghasilan kesemua rekaan itu yang mengambil masa dua minggu untuk dihasilkan, katanya kepada Bernama di sini hariini.

Katanya beliau difahamkan Perdana Menteri akan memilih satu rekaan yang sesuai yang akan dipakai oleh Menteri-Menteri Kabinet pada sambutan Hari Kemerdekaan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: