Saturday, July 31, 2010

"Natasha Tidak Boleh Menyanyi, Bukan Dibuang" - KC Ismail

Natasha Hudson

EKORAN didakwa tidak profesional oleh Natasha Hudson, Ketua Unit Muzik syarikat rakaman Alibi Music, KC Ismail terpanggil untuk membuat kenyataan balas bagi menjawab segala persoalan yang timbul.

Menurutnya, pengunduran penyanyi dan pelakon itu dari syarikat rakaman tersebut merupakan persetujuan kedua-dua pihak.

Malah Alibi Music sendiri tidak pernah membuang mana-mana artis melainkan artis itu sendiri yang memohon untuk mengundurkan diri. Begitu juga dengan segala masalah yang timbul diselesaikan melalui rundingan bersama.

Natasha atau lebih mesra dengan panggilan Tasha telah menandatangani kontrak bersama Alibi Music pada 10 Disember 2009 selepas diperkenalkan oleh Cat Farish.

“Semasa malam Konsert Alibi Kosmik pada 15 Januari lalu di Wisma Bentley, Mutiara Damansara, persembahan Tasha mendapat kritikan daripada pihak media dan pihak kami terus mencadangkan agar Tasha mengambil kelas vokal bagi memantapkan mutu vokalnya.

“Namun, Tasha sering sibuk dan tidak dapat menghadiri kelas vokal sehingga dia menerima kritikan demi kritikan selepas membuat persembahan pada 6 Mei lalu di No Black Tie.

“Dari situ, kami berpendapat dia belum bersedia untuk menjadi seorang penyanyi, banyak yang perlu dipelajari. Kami khuatir jika single dia ke udara di radio, tahap kualitinya masih sama. Kami mahu dia betul-betul bersedia untuk bergelar penyanyi,” jelas KC Ismail dalam satu kenyataan akhbar kepada mStar Online, Jumaat.

Bukan sahaja isu tersebut, Tasha sekali lagi menerima tamparan apabila lagu yang dipilih pihak syarikat itu sebagai singlenya didakwa diciplak daripada orang lain.

Justeru, mereka mencari single baru dan hasil persetujuan, lagu ciptaan Cat Farish dipilih untuk menggantikan lagu tersebut.

“Walaubagaimanapun, setelah selesai rakaman dibuat, Cat mendapati Tasha sukar untuk menyanyikan lagu tersebut dengan baik dan memerlukan latihan vokal bagi melancarkan proses rakaman.

“Akhirnya, setelah perbincangan dibuat, kedua-dua belah pihak bersetuju untuk mengambil lagu ciptaan Aqasha sebagai single terbarunya. Lagu itu adalah lagu duet Tasha bersama Aqasha.

“Sekali lagi, Cat sebagai Artis & Repertoire (A&R) Alibi Music diberi tanggungjawab untuk memastikan lagu itu siap dirakam sepenuhnya,” beritahu KC Ismail.

Tambahnya, masalah lain pula yang timbul apabila lagu itu gagal disiapkan oleh Cat setelah beberapa minggu diberikan.

Selepas situ kata KC, timbul satu isu di mana Tasha telah menyalahkan Alibi sendiri kerana gagal mengeluarkan sebarang lagu baru untuknya.

“Tasha menyifatkan kami telah gagal menunaikan janji dan tidak bersungguh-sungguh untuk menghasilkan single terbarunya.

“Segala usaha dan rundingan telah menemui jalan buntu, akhirnya sebagai penyelesaian Tasha mengambil keputusan keluar daripada Alibi Music dan pihak kami juga telah bersetuju untuk melepaskannya secara baik," katanya.

KC Ismail berharap penjelasan itu dapat memberikan gambaran jelas tentang isu yang berbangkit sebelum ini.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: