Wednesday, July 7, 2010

Jawablah: Bukan perkara baru

pix_gal0
Nora Danish sudah lama tahu hubungan Fasha, Jejai

HANYA kerana mempertahankan hak dan meluahkan rasa benci secara terbuka kerana suaminya dirampas, pelakon kecil molek, Nora Danish pernah dikecam teruk. Malah setiap kali dia membuka mulut, memberikan sedikit kenyataan berhubung kisah rumah tangganya yang didakwa dirobohkan, pelakon sensasi Fasha Sandha.

Namun, dia pula menerima kesan sebaliknya. Seolah-olah dia tidak boleh meluahkan sebarang perasaan. Pantang bersuara, pasti ada peluru yang menanti untuk menembak dirinya semula.Disebabkan itulah, pelakon drama bersiri Puteri dan Arjuna ini lebih senang mendiamkan diri. Seboleh mungkin dia cuba mengelak ditemubual sekiranya perkara yang ingin diajukan itu ada kaitan dengan memori hitam dalam hidupnya.Begitupun, diamnya bukanlah mengalah, sebaliknya tidak mahu menyeret dirinya dalam kontroversi yang menyakitkan hatinya sendiri.

Bagaimanapun, baru saja dia hendak menutup sejarah lama, tak semena-mena namanya kembali panas dan dicari media. Ini berikutan Fasha membuat pengakuan bahawa antara dia dengan Rizal Ashram Ramli atau Jejai adalah pasangan kekasih.

Biarpun berkali-kali dia menyatakan apa yang berlaku itu bukan lagi urusannya, namun reaksinya terhadap cerita panas itu tetap dimahukan pelbagai pihak.

Sebagai bekas isteri dan mangsa kepada masalah keruntuhan rumah tangga, Nora berkata, dia kini menarik nafas lega kerana pengakuan mereka itu sebenarnya ibarat membuka pekung sendiri sekali gus membuktikan apa yang pernah dikatakan dan didakwanya sebelum ini adalah benar belaka.
Hip: Kenapa sejak kebelakangan ini Nora seperti cuba melarikan diri daripada media?
Di sini Nora ingin membuat penjelasan bahawa Nora tidak pernah lari atau memulaukan media. Gosip yang tersiar dalam akhbar hari ini (Isnin) tidak benar sama sekali. Bukannya Nora tidak mahu bekerjasama dengan media, tetapi Nora tahu, setiap kali media menemu bual Nora, pasti akan membangkitkan isu Fasha. Nora rasa sudah cukup dengan kenyataan yang pernah Nora keluarkan sebelum ini. Nora tak mahu setiap kali Nora keluarkan kenyataan, kesudahannya nanti Nora yang dihentam balik. Nora tak mahu bercerita apa-apa lagi pasal Fasha.

Hip: Tapi ada yang mengatakan Nora memilih media. Mana-mana media yang bukan kawan Nora atau berpihak kepada Fasha, Nora tidak layan. Betulkah begitu?
Nora tidak memilih media. Nora juga tidak pernah memberikan alasan sibuk sehingga terkantoi. Nora tahu media banyak mempromosikan kerjaya Nora dan Nora amat menghargainya. Cuma Nora tidak mahu membesarkan perkara yang sudah berlalu. Apabila membaca gosip itu, Nora akui sedikit kecewa dan sedih kerana selama ini Nora cuba memberikan kerjasama yang terbaik kepada semua media. Tidak ada pilih kasih dan Nora melayan media sama rata.

Hip: Walaupun Nora sudah memberi isyarat lebih awal tetapi kami mahu tahu juga reaksi Nora terhadap pengakuan jujur Fasha seperti yang diluahkannya baru-baru ini.
Seperti yang Nora katakan, Nora tidak mahu mengulas apa-apa mengenai perkara itu kerana ia tidak ada kena mengena- dengan hidup Nora lagi. Kalau dia mahu mengaku bercinta sekali pun, itu membabitkan dia dan Jejai. Nora tidak mahu komen kerana tidak mahu perkara ini menjadi lebih besar dan kontroversi seperti yang pernah tercetus sebelum ini.

Hip: Iyalah, sebelum ini bukan main lagi berahsia dan main tarik tali, alih-alih mengaku pula. Takkan Nora tak mahu komen apa-apa sedangkan sebelum ini Nora sendiri sudah tahu cerita di sebaliknya?
Apa yang boleh Nora katakan, pengakuan itu bukanlah perkara baru. Ia sudah cerita lama sebenarnya. Nora sudah lama tahu perkara ini, jadi Nora tidak terkejut dan tak rasa apa-apa pun. Bahkan Nora gembira kerana akhirnya dia sendiri mengaku juga yang dia bercinta dengan Jejai. Sekurang-kurangnya, semua orang tahu perkara sebenar. Tapi Nora melihatnya secara positif iaitu mungkin dia bertindak demikian kerana ingin berkongsi kegembiraan dengan peminatnya.

Hip: Kalau betul mereka bercinta dan mendirikan rumah tangga. Bagaimana pula dengan anak Nora, Putera Rayqal Ramli?
Seperti yang termaktub dalam perjanjian kami sebelum ini, memang Nora tak mahu anak Nora dibabitkan dengannya secara langsung. Justeru, apabila dia ada menyebut soal Rayqal sewaktu ditemu bual dalam satu program TV baru-baru ini, saya agak terkejut. Untuk masa ini, memang saya tak suka dia jumpa anak saya. Lagi pun, perkara ini ada kena-mengena dengan Rayqal juga, kerana sewaktu saya diceraikan, dia masih di dalam kandungan. Tapi, pada masa akan datang, mungkin ada kelonggaran kerana mungkin pada masa itu saya juga sudah mempunyai keluarga sendiri.

Hip: Apakah Jejai ada menghubungi Nora selepas Fasha membuat pengakuan itu.
Tiada dan tak perlu kerana perkara itu tiada kaitan dengan hidup Nora.

Hip: Sudah boleh menerima Fasha jika digandingkan dalam mana-mana penerbitan?
Selepas apa yang berlaku dan pengalaman di Spa Qistina, saya akui memang tidak boleh untuk bekerjasama dengannya dalam apa juga perkara. Mungkin itu adalah keputusan terbaik buat Nora.

1 comment:

  1. BUAT SI PUTERI COMEL.. KALAU KITA DI TEMPAT YANG BENAR, KEBENARAN AKAN TERSERLAH JUA WALAU MENGAMBIL MASA YANG AGAK LAMA. KENYATAAN YANG BENAR TAKKAN MUNGKIN BERUBAH WALAU KITA CUBA MENYEMBUNYIKAN. SATU HARI PASTI TERBUKTI.APAPUN SEMOGA NORA SUCCESS

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: