Wednesday, July 7, 2010

Dengarnya: Tanda tanya cincin cinta Fasha

SEBENARNYA Cik Normah sudah malas nak bercakap mengenai Fasha Sandha lagi. Apa tidaknya, ceritanya bukan lakonannya yang boleh dipuji, tetapi kisah peribadinya yang berlebih-lebihan.

Jadi, tak salah kalau Cik Normah katakan Fasha bijak ambil kesempatan untuk mempromosikan dirinya selepas beberapa waktu namanya kelam saja.Tapi ada satu cerita yang membuatkan Cik Normah nak gelak apabila mendengar cerita Fasha Sandha yang merentan, sedih dan menggelabah apabila Kak Pora bersuara di ruangan popularnya, Jeling Kak Pora, Ahad lalu. Bukan bermaksud nak menyebelahi teman sebumbung Cik Normah ini, tapi apa yang diperkatakan Kak Pora ada kebenarannya.Kecoh juga apabila Fasha menyuarakan ketidakpuasan hatinya mengenai tulis Kak Pora di dalam laman sosial, Twitter. Kenapa begitu Fasha? Bukankah terang-terangan Fasha cakap sewaktu sidang media drama Duyung Aridinata yang dia bersedia dengan apa saja kemungkinan dan cakap-cakap orang selepas membuat pengakuan.

Yang paling meloyakan tekak Cik Normah ada pula penulis blog yang tak berapa hebat menyuarakan pandangan supaya Kak Pora menunjukkan wajahnya yang sebenar, lalu disokong Fasha. Bagi Cik Normah, Kak Pora tak perlu melayan hal ini dan merendahkan martabat untuk manusia seperti itu.

Cik Normah rasa kalau setakat Fasha dan penulis blog yang kurang sempurna itu yang menuntut supaya wajah sebenar Kak Pora ditunjukkan, lebih baik Kak Pora abaikan saja. Lainlah, kalau artis yang mencabar Kak Pora itu pernah menang anugerah sampai sedozen, mungkin Cik Normah boleh minta Kak Pora pertimbangkan.

Bukannya apa, nanti kalau Kak Pora tonjolkan diri, takut Fasha pula yang bungkus kain baju. Cik Normah rasa Fasha pun tak perlulah panas punggung sangat dengan Kak Pora, lagi pun kekasih hatinya, Jejai sudah pun membuat pengakuan seperti yang disiarkan di Berita Harian.
Cik Normah tak kisah pun bila kalian berdua mula bercinta. Yang menjadi persoalan Cik Normah kini, cincin bertatahkan berlian yang dipakai Fasha sebagai hadiah cinta daripada Jejai itu diterimanya sejak Mei lalu.

Bukan apa, Cik Normah dengar cerita, cincin itu kononnya sudah lama tersarung di jarinya. Buktinya, Fasha pernah memakai cincin itu ketika menghadiri sidang media drama Spa Qistina, Mac lalu. Tapi macam mana pula, Fasha boleh cakap cincin itu dipakainya Mei. Entahlah.

3 comments:

  1. Rasa nak muntah je kalau baca kisah si fasha sund** tu.. dia memang layak di gelar artis lidah berbelit.

    ReplyDelete
  2. ala... yg penting majoriti sume dah tau siapa fasha sebenarnya.... tuhan tu satu je .... dia ni patut tgk astro chanel 106...

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: