Sunday, July 4, 2010

Saif Ali Hugh Jackman India


SAIF ALI KHAN


MASUK ke dunia Bollywood, awal-awal lagi Putera Pataudi dari Benggal ini dilihat sebagai aktor yang bakal menyinar. Lapan tahun dalam industri, Saif Ali Khan kini tersenarai sebagai bintang kelas A di Bollywood.

Terbaru, Saif menarik perhatian seorang pembikin filem dari Britain, John Harris yang benar-benar serius untuk menyunting Saif sebagai hero untuk filemnya.

Ini diakui pengarah filem The Descent 2 yang juga penyunting puluhan filem Hollywood termasuk The Pond, Eden Lake, Stardust, Snatch, Kick-Ass dan filem yang bakal dilancarkan tidak lama lagi, X-Men: First Class itu. Sebelum ini, John sendiri pernah membuat kerja suntingan sebuah filem Bollywood, Being Cyrus, arahan Homi Adajania lakonan Saif Ali Khan.

Ditanya dalam satu temu ramah mengenai calon hero Bollywood yang ingin diambilnya bekerja, John cepat-cepat menyebut nama Saif.

"Kami tidak pernah bertemu, saya cuma melihat lakonannya daripada filem yang saya sunting. Sejak itu, saya memasang cita-cita mahu bekerjasama dengannya suatu hari nanti.

"Dia memiliki pesona yang unik. Dia boleh kelihatan muda dan dalam masa yang sama menjadi lelaki yang sangat matang. Saya ingin memanggilnya ke uji bakat filem seram terbaru saya, malangnya filem berkenaan tidak ada karakter lelaki yang dominan.

"Saya melihat Saif sebagai Wolverine iaitu Hugh Jackman versi India. Jika ada peluang, saya memang berhajat untuk bekerja dengannya dalam projek yang akan datang," akui John Harris kepada wartawan di India.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: