Wednesday, July 7, 2010

Lady Gaga Sanggup Susah Tanpa Bantuan Keluarga

SEWAKTU memulakan kerjayanya sebagai penyanyi, bintang pop, Lady Gaga (gambar) enggan menerima wang pemberian ibu bapanya kerana dia nekad untuk berjaya atas daya usahanya sendiri.

Gaga mengaku dia kesempitan wang semasa permulaan kariernya tetapi enggan menerima bantuan ahli-ahli keluarga.

"Apabila saya bertekad untuk menjadi seorang penyanyi, saya tahu ia adalah satu laluan yang saya kena buat. Kerjaya pilihan saya bukan merupakan pilihan ibu bapa saya. Namun, mereka masih menyokong saya.

"Saya tidak mengambil sebarang wang daripada mereka. Saya keluar dari rumah dan berpindah ke sebuah apartmen yang sempit. Saya bekerja sebagai seorang pelayan di kelab dan bar. Kehidupan amatlah sukar dan saya bekerja berterusan. Ia adalah perjalanan hidup yang saya aturkan," katanya.

Gaga berkata, dia belajar etika kerja yang baik menerusi kehidupan sukar yang dilaluinya.

Sebelum bergelar penyanyi, pelantun lagu Poker Face itu menikmati kehidupan berkeluarga yang selesa di New York malah menghadiri persekolahan persendirian yang eksklusif sebelum pindah keluar dari rumahnya.

Gaga kemudian mencuba nasib sebagai seorang penyanyi di kelab-kelab di bandar raya tersebut.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: