Monday, July 5, 2010

Fieldplayers Lebih Santai

Mungkin nama kumpulan ini agak janggal pada pendengaran anda, namun Fieldplayers telahpun tertubuh sejak 2004 dan aktif memperjuangkan muzik New Age Malay. Mendendangkan muzik yang lebih harmoni yang bersatu dari jiwa halus seorang pemuzik.

Walaupun muzik yang dibawa agak asing namun mereka yakin genre muzik ini ada pengikut tersendiri. Lebih-lebih lagi anak-anak muda kini gemarkan sesuatu yang unik dan lebih bijak menilai kualiti seni yang lahir.

Mendengarkan lagu yang dibawa, susunan lirik berkisar realiti hidup dan muzik baru yang dibawa, tak dinafikan Fieldplayers berkarya menerusi hati dan cuba membawa revolusi kepada muzik dalam industri tempatan.

Dianggotai oleh Jart Hassan (vokalis), Bob Jr (Gitar), Rozek Rashid (Bass), John Sayap (Keyboard), Bob Skunjas (drum), Nazmi Ariff (perkusi), Fareed Aziz (trumpet) dan Imran Aiman (Sax), kumpulan ini mempertaruhkan sepuluh buah lagu yang begitu jelas menonjolkan sisi kehidupan yang berlaku saban hari. Antara lagu yang terkandung dalam album ini ialah Oyoyo, Alahai (Apa Cerita), Padang, Empat Dara, Rajawali, Fly Away dan banyak lagi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: