Wednesday, July 13, 2011

Fauziah Latiff bahagia hidup sendiri

Fauziah Latiff banyak menghabiskan masa dengan aktiviti-aktiviti lasak

Setelah empat tahun kembali membujang selepas perkahwinan keduanya bersama ahli perniagaan, Johan Indot tidak berkekalan dan berpisah pada Julai 2007 yang lalu, penyanyi yang popular dengan lagu, Teratai Layu Di Tasik Madu dan Dia ini, mengakui dia bahagia dengan kehidupan yang dimilikinya sekarang. Sentiasa menyibukkan diri dengan aktiviti-aktiviti lasak seperti mendaki gunung, menyelam di laut dalam dan membawa motosikal berkuasa tinggi, ibu kepada Jeffri Joaquim Indot dan Jeremy Jay Indot, tidak mahu terlalu memikirkan tentang perkahwinan semula.

"Kalau ada (jodoh), adalah, kalau tiada...gasaklah. Pada saya, saya gembira dengan kehidupan sekarang, bersama kawan-kawan, kerja dan kehidupan yang baik,"jelas Fauziah Latiff yang ada kalanya membawa anak-anaknya untuk turut sama melakukan aktiviti lasaknya.

Bercerita soal kerjaya pula, jelas Fauziah Latiff dia kini berehat dahulu daripada dunia lakonan dan nyanyian, walaupun begitu, duta SKII ini mengakui masih terlibat dalam persembahan-persembahan korporat.

"Untuk lakonan, setakat ini saya masih belum terfikir untuk berlakon kembali, selepas Gelora Di Hati Sara, memang banyak tawaran yang datang, tapi saya fikir mahu berehat dahulu. Untuk nyanyian pula, masih belum merancang untuk album baru, tetapi saya masih lagi menyanyi untuk persembahan-persembahan korporat,"jelasnya lagi.

Bertemunya di program Artis Pencinta Alam anjuran Emkay Group, Fauziah Latiff sudah beberapa kali terlibat dengan program-program lasak sebegini. Mencintai alam semula jadi, jelas Fauziah Latiff, dia merasa terpanggil untuk memberi sokongan untuk program-program sebegini.

""Saya akan sokong apa sahaja program berkaitan alam sekitar, majoriti orang ramai yang tak nak pergi tempat-tempat sebegini sebab mereka tak tahu keseronokkan yang ada di dalam hutan.

"Jadi, saya sertai program ini untuk memberitahu umum tentang keindahan hutan kepada orang-orang diluar sana,"jelas Fauziah Latiff.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: