Tuesday, October 27, 2009

Taman Tema Ferrari


GAMBARAN Taman Tema Ferrari di Abu Dhabi yang akan dibuka pada 2010.


APABILA siap sepenuhnya tahun depan, Taman Tema Ferrari (Ferrari World) yang dibina di Pulau Yas, Abu Dhabi, Emeriyah Arab Bersatu (UAE) akan menjadi taman teman terbesar di dunia.

Taman tema yang dibina dengan kos AS$40juta (RM132juta) itu dilengkapi lebih daripada 20 jenis permainan berteknologi tinggi termasuk rollercoaster paling laju di dunia.

Di bawah lengkungan berkembar bumbung yang menyamai bentuk kereta klasik Ferrari itu adalah taman tema tertutup yang juga terbesar di dunia.

Tarikan paling istimewa adalah permainan simulasi lumba Formula Satu (F1) yang memberikan pelawat pengalaman seperti berlumba di litar-litar terkemuka F1.

Ferrari World dilengkapi dengan segala keseronokan untuk percutian seisi keluarga. Antara kemudahan yang tersedia adalah enam buah restoran, pusat hiburan dan kedai cenderahati yang menjual barangan Ferrari.

Pengarah Pemasaran Ferrari World, Nadine Traboulsi berkata, pembinaan taman tema itu kini siap 90 peratus dan dijangka beroperasi sepenuhnya tahun depan.

"Kita memerlukan tiga bulan untuk melakukan persediaan dan memberi latihan kepada beribu-ribu kaki tangan yang bertugas di situ,"katanya.

Turut dibangunkan di kawasan berhampiran adalah Taman Teman Warner Brothers dan tujuh hotel yang dihubungkan dengan Ferrari World.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: