Saturday, October 31, 2009

Polis siar imej 'Godfather' ditembak


urutan gambar kejadian pembunuhan ketua mafia, Mario Bacio Terracino yang ditembak pembunuh upahan di Napels pada 11 Mei lalu.


NAPLES - Polis Itali menyiarkan rakaman kamera video litar tertutup (CCTV) pembunuhan kejam seorang ketua Mafia, Mario Bacio Terracino, dalam usaha untuk memburu pembunuh upahan yang menembaknya, lapor sebuah akhbar semalam.

Bos Mafia tersebut sedang menghisap cerut di luar sebuah bar di sini apabila seorang lelaki datang dari arah belakang dan tanpa sebarang amaran, melepaskan satu das tembakan ke arah tangannya.

Terracino yang dianggap 'Godfather' tersungkur ke bahu jalan sebelum suspek menembak kepala mangsa dan kemudian beredar sambil tersenyum.

Pembunuhan pada 11 Mei lalu itu disaksikan oleh beberapa orang, termasuk seorang wanita, tetapi mereka tidak dapat berbuat apa-apa untuk membantu mangsa dipercayai kerana terlalu takut.

"Kami menyiarkan imej CCTV untuk menangkap pembunuh itu. Salah seorang daripada mereka pasti mengenalinya dan kami merayu agar mereka tampil membantu siasatan," kata seorang jurucakap polis Naples.

Polis percaya Terracino, 53, menjadi mangsa perbalahan dengan sebuah kumpulan mafia lain berhubung monopoli rangkaian pengedaran dadah tempatan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: