Saturday, October 31, 2009

Elly Mazlein sasar kahwin 2010

Elly Mazlein sedang popular menerusi drama ‘Sumpah Bunian’ ini.

SAYA rasa nak tamatkan zaman bujang dalam setahun lebih lagi,” kata pelakon dan penyanyi Elly Mazlein yang digembar-gemburkan akan berkahwin dengan seorang pengarah berusia 34 tahun yang sudah berumah tangga dan mempunyai dua orang anak.

Meminta penjelasan daripada pelakon yang wajahnya semakin banyak menghiasi kaca TV menerusi drama dan telefilem lakonannya, Elly enggan memberikan komen berhubung hal itu.

Katanya dengan penuh lemah-lembut, “bukannya saya tak nak beri kerjasama tetapi sebab ia berkait dengan peribadi saya.

“Kalau dah ada pengesahan, baru saya akan umumkan sebab saya takut kalau dah pukul canang nanti, kalau tak jadi siapa yang malu.

“Saya tahu ramai yang nak tahu sebab sudah ramai kawan-kawan sebaya dengan saya yang sudah berkahwin.”

Jelas pelakon drama yang sedang popular menerusi drama ‘Sumpah Bunian’ ini, sebagai seorang artis dia perlu sentiasa bersedia untuk menghadapi apa yang berlaku kepadanya termasuk gosip.

Elly sedang mencari masa yang sesuai untuk membuat persiapan perkahwinan.

“Sebelum ini saya tak pernah kisah dengan setiap gosip yang dikeluarkan sebab saya anggap ia sebagai usikan para wartawan.

“Ada yang kata saya bercinta dengan VIP bergelar Datuk dan tidak kurang juga mengatakan saya sudah berkahwin dengan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) di sebelah utara,” jelasnya lagi.

Bagaimanapun, Elly tidak menafikan yang dia sedang mencari masa yang sesuai untuk membuat persiapan perkahwinan.

“Tipu kalau saya tak terfikir untuk berkahwin tetapi sekarang saya nak cari duit dulu kerana apabila sudah bersuami nanti saya tidak mahu terlalu sibuk seperti sekarang.

“Sementara saya masih belum mempunyai komitmen lain, saya akan ambil apa-apa peluang kerja yang ada,” katanya yang mengakui rezeki lakonannya tidak putus-putus sejak membintangi drama ‘Bella’.

Selain berlakon banyak drama dan telefilem, pelakon berusia 28 tahun ini juga telah berlakon dalam tiga buah filem iaitu ‘Gerak Khas The Movie’, ‘Janji Diana’ dan ‘Tangkai Jering’.

Elly sedang menjalani penggambaran drama 44 episod ‘Na O Mei’ untuk slot Akasia di TV3.

Sekarang, Elly sedang menjalani pengambaran drama 44 episod ‘Na O Mei’ untuk slot Akasia di TV3.

Drama arahan Fairuz Loy ini akan selesai pengambarannya pada Januari depan. Dengan memegang watak Na O Mei, Elly berkata jalan ceritanya mengisahkan tentang kekeluargaan di mana seorang ibu berpisah dengan anak dan suaminya.

“Saya tertarik dengan watak dan cerita ‘Na O Mei’ serta suka bekerja dengan ramai pengarah. Selain itu, saya anggap tawaran ‘Na O Mei’ sebagai rezeki,” ujarnya yang masih lagi menyanyi tetapi tidak seaktif dahulu.

Jika tidak sibuk dengan lakonan dan mempunyai jemputan nyanyian, pasti Elly tidak akan menolaknya.

Mama pengkritik tetap lakonan

Secara jujurnya, Elly memberitahu yang dia jarang menonton hasil lakonannya di TV memandangkan dirinya selaku sibuk dengan lakonan.

Melainkan kalau sesi pengambaran dilakukan di rumah, dia akan cuba ‘curi-curi’ menontonnya. Jika tidak dia akan menonton di laman web YouTube sahaja kerana baginya ‘bagus juga menonton lakonan sendiri sebab dari situ kita dapat tahu kelemahan.’

Elly pernah berlakon dalam tiga buah filem iaitu ‘Gerak Khas The Movie’, ‘Janji Diana’ dan ‘Tangkai Jering’.

“Tetapi saya tak boleh nak kritik lakonan sendiri. Jadi, mama saya yang akan sentiasa menjadi pengkritik yang setia.

“Sebelum saya ceburi bidang lakonan ini, saya dan mama suka menonton drama Melayu bersama-sama dan selepas itu saling bertukar kritikan dan komen masing-masing,” beritahunya yang turut baru selesai pengambaran telefilem ‘Obsesi Trauma’ untuk RTM.

Apabila memegang watak utama sesebuah drama, Elly tidak akan mengambil banyak tawaran lakonan. Jadual kerjanya juga pasti akan padat dan dia hanya berpeluang mengambil cuti semasa Hari Raya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: