Saturday, October 31, 2009

Filem MJ perolehi 20 juta dolar pada hari pertama tayangan

Orang ramai menari di depan pawagam Grand Rex pada 28 Oktober 2009, selepas menyaksikan tayangan dokumentari filem "This Is It".

FILEM dokumentari 'This Is It' yang merakamkan raptai konsert Michael Jackson beberapa hari sebelum kematian mengejutnya pada Jun lalu mencatatkan perolehan AS$ 20.1 juta di box-office Amerika syarikat (AS) pada hari pertama raptainya.

Menurut laporan media, filem itu meraih hasil jualan tiket sebanyak AS$12.7 juta di seluruh dunia sementara AS$7.4 juta di AS.

Sambutan menggalakkan daripada orang ramai mungkin menggalakkan Sony Pictures untuk memanjangkan tempoh penayangan filem itu di pawagam.

Michael Jackson beramah mesra dengan para penonton semasa memegang "Millennium Award" yang dihadiahkan kepadanya di upacara The 2000 World Music Awards, Monaco, French Riviera, pada 10 Mei 2000.

Buat masa ini, ia ditayangkan selama dua minggu sahaja. Tempoh dokumentari itu adalah 90 minit. Ia merupakan sedutan daripada rakaman raptai selama 100 jam.

Hasil jualan tiket itu dikeluarkan oleh sebuah majalah yang mengenalpastikan Raja Pop itu memperolehi AS$90 juta pada tahun itu, termasuk AS$72 juta sejak kematiannya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: