Saturday, October 31, 2009

Erra kendali program realiti bola sepak 'Tiger Futbol Starz'

Erra Fazira mengendalikan program realiti bola sepak buat pertama kalinya.

SEBAGAI bukti sokongan Astro terhadap pembangunan seni tanahair dan meneruskan lagi kegemilangan serta tradisi dalam memberikan perkhidmatan terbaik kepada para pelanggannya, saluran Astro Ria (saluran 104) meneruskan lagi penerbitan rancangan-rancangan hebat dengan memperkenalkan sebuah lagi program realiti bagi mencari jaguh bola sepak di kalangan kanak-kanak, 'Tiger Futbol Starz' yang dibawakan bersama Krafts Food.

'Tiger Futbol Starz' ialah sebuah program realiti bagi mencari jaguh bola sepak di kalangan kanak-kanak yang menerapkan elemen keseronokan, drama serta memberi aspirasi kepada kanak-kanak yang berumur di antara 7 hingga 12 tahun berlatih untuk menjadi juara.

Menurut Pengurus Saluran Astro RIA (saluran 104), Encik Khairul Mizan Shagul, “Objektif utama penerbitan program ini adalah untuk memberi kelainan dalam kandungan tempatan di samping komitmen kami dalam memberi hiburan yang pelbagai melalui platform yang kami sediakan.

"Program realiti bola sepak ini diadakan khusus bagi tontonan seisi keluarga kerana selain dari memfokuskan kepada kemahiran bermain bola sepak, program ini juga mendidik para peserta tentang sikap bekerjasama dan kepimpinan dalam sebuah pasukan.

"Pelbagai elemen kehidupan seharian dan drama bakal dilihat di dalam program ini yang menjadi asam garam bagi sesebuah program realiti."

Menurut Pengurus Besar Krafts FoodS Malaysia & Singapore; Mr Dieter Schulz, “Program 'Tiger Futbol Starz' memberi platform kepada kanak-kanak untuk mengasah bakat mereka yang terpendam dalam bidang bola sepak.

"Kami mahu melengkapkan kanak-kanak ini dengan kemahiran asas bermain bola sepak dan dalam masa yang sama mendidik mereka tentang kepentingan mengambil nutrisi yang betul sebelum menjadi seorang atlet.

"Kami percaya semangat kerjasama di antara ahli pasukan serta nilai-nilai murni dapat disemai dengan menggalakkan kanak-kanak ini untuk bercampur-gaul dengan rakan-rakan yang datang dari latar belakang yang pelbagai semasa menjalani latihan dan cabaran-cabaran bola sepak kelak.

"'Tiger Futbol Starz' juga mengukuhkan lagi nilai jenama ‘sekuat harimau’ yang mengajar kanak-kanak untuk makan makanan berkhasiat dan mengamalkan nilai-nilai murni semasa bekerja dalam pasukan dan bersukan.”

Sesi ujibakat akan diadakan di beberapa tempat terpilih seperti berikut dari jam 7 pagi hingga 5 petang:

Padang Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur- 31 Okt 2009

Padang Merdeka Perbandaran Berjaya, Kota Kinabalu, Sabah- 7 Nov 2009

Dataran Merdeka Kuching, Sarawak- 14 Nov 2009

Padang Kolej Sultan Abdul Hamid Alor Setar, Kedah- 21 Nov 2009

Padang USM, Pulau Pinang- 22 Nov 2009

Dataran JB, Johor Bahru, Johor- 28 Nov 2009

'Tiger Futbol Starz' ini terbuka warganegara Malaysia yang berumur 7 hingga 12 tahun.

Mereka yang berminat hanya perlu hadir dalam pakaian sukan dan ditemani oleh ibu bapa atau penjaga.

Mereka juga perlu membawa sekeping gambar saiz pasport serta kad pengenalan MyKID / MyKAD sebagai bukti pendaftaran.

Bagi mereka yang membawa sepeket biskut Tiger (sebarang jenis) semasa pendaftaran, mereka berpeluang untuk menerima hadiah istimewa daripada barangan Tiger.

Dua puluh satu orang peserta terbaik yang terpilih dari sesi ujibakat ini akan dimasukkan ke dalam ”Akademi Tiger Futbol Starz” di Casa MSN selama 2 minggu untuk menerima pelbagai latihan intensif.

Tiga orang peserta terbaik yang berjaya mengharungi cabaran-cabaran yang telah dijadualkan bakal menerima habuan sebanyak RM10,000 setiap seorang dan akan didaftarkan untuk menyertai sekolah sukan yang berprestij di dalam negara, Sekolah Sukan Bandar Penawar.

Pelakon, penyanyi, model dan wajah eksklusif Astro, Erra Fazira telah diberi tanggungjawab untuk mengendalikan program realiti bola sepak sebanyak 12 episod ini.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: