Saturday, October 31, 2009

Guru yoga tidak mahu mengajar Madonna

SEORANG guru yoga tidak mahu mengajar Madonna secara peribadi.

Ini kerana guru tersebut, Bikram Choudhury mahu Madonna mengikut kelas yoga bersama pelajar-pelajarnya yang lain.

Madonna tidak lagi mengikuti kelas dengan jurulatih senamannya, Tracy Anderson yang telah mengajarnya kelas senaman untuk satu tempoh masa yang lama.

Menurut sebuah portal luar negara, penyanyi terkenal itu mahu belajar cara senaman yang baru.

Madonna pada mulanya ingin belajar ”Bikram Yoga” yang dicipta oleh Bikram Choudhury.

Tetapi Bikram enggan mengajar Madonna kerana dia mempunyai masalah sikap.

”Madonna mendekati saya dan meminta saya untuk mengajarnya yoga. Saya memaklumkan kepadanya jika dia hendak belajar yoga dengan saya, dia terpaksa melupakan egonya dan datang sendiri ke kelas saya,” kata Bikram.

Dia juga menambah Madonna tidak akan menghiraukan sesiapa yang tidak menuruti kemahuannya.

”Saya tidak pernah menjalankan latihan secara peribadi untuk sesiapa,” jelas Bikram lagi.

Antara celebriti-celebriti lain yang merupakan klien Bikram termasuk George Clooney, Jessica Simpson dan Jim Carrey.

Mereka tidak pernah membantah cara Bikram mengajar yoga.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: