Thursday, October 23, 2014

Syarikat cipta papan luncur terapung



PAPAN luncur Hoverboard ini menggunakan daya magnet yang kuat bagi membolehkan ia terapung beberapa sentimeter dari permukaan logam.


LOS ANGELES – Sebuah syarikat berjaya menghasilkan sebuah papan luncur yang boleh terapung di udara dan bakal berada di pasaran tidak lama lagi, lapor Metro Online kelmarin.
Papan luncur tersebut yang dikenali sebagai Hoverboard direka oleh syarikat teknologi, Hendo yang dimiliki oleh sepasang suami isteri, Greg dan Jill Henderson.
Ketika ini syarikat tersebut sedang menjalankan kempen untuk mengutip derma daripada orang ramai melalui laman web Kickstarter bagi mencari dana untuk memasarkan papan luncur berkenaan.
Syarikat tersebut turut mengeluarkan satu klip video yang memaparkan seorang lelaki yang memakai baju putih sedang meluncur menggunakan papan luncur berkenaan.
Menurut syarikat itu, mereka menggunakan tindak balas magnet untuk menghasilkan satu daya yang membuatkan papan luncur tersebut terapung di udara.
Bagaimanapun, papan luncur yang mungkin berharga AS$10,000 (RM32,610) hanya berfungsi di permukaan logam dan tidak boleh digunakan di permukaan jalan raya bertar.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: