Friday, October 3, 2014

Ziana korban masa demi keluarga


  • Ziana ZainZiana Zain

BILA bercakap mengenai pengorbanan sebenarnya ia melibatkan perkara yang sangat meluas. Saban hari dalam kehidupan kita, ada pengorbanan yang dilakukan dan pengorbanan itu tidak semestinya dilakukan sempena sambutan Aidiladha sahaja.

“Bagi saya sendiri, sebagai seorang isteri dan ibu masa adalah pengorbanan terbesar yang saya lakukan dalam hidup untuk mendidik anak-anak serta demi kebahagiaan keluarga,” tuturnya ketika ditanya mengenai erti pengorbanan yang diraikan sempena sambutan Aidiladha yang bakal tiba.

Mengulas lebih lanjut mengenai perkara itu, penyanyi hebat tanah air, Ziana Zain turut mengatakan, sebagai seorang anak, dia juga tidak akan melupakan tanggungjawab terhadap ke dua ibu bapa yang sudah banyak berkorban membesarkannya.

“Walaupun sudah ada keluarga sendiri, sebagai seorang anak kita perlu berkorban untuk ibu bapa sebab jasa mereka sangat bermakna dan membahagiakan mereka juga tanggungjawab kita.

“Bagaimanapun pengorbanan tidak hanya terhad untuk ahli keluarga semata-mata. Kalau berkemampuan, kenapa tidak kita membantu sesama manusia yang memerlukan,” ujarnya.

Pada masa yang sama, ibu kepada empat cahaya mata ini turut mendedahkan dirinya sudah lama menyimpan hasrat untuk menunaikan rukun Islam yang ke lima.

“Sebenarnya saya sudah lama saya berniat untuk mengerjakan haji.

“Insya-ALLAH kalau ada rezeki mungkin masa itu akan tiba, lagi pun ibu pernah berpesan, jika kita sudah berniat, Allah pasti akan makbulkan,” katanya penuh teruja.

Dalam perkembangan lain, Ziana bakal tampil dengan single terbaharunya yang kini masih lagi dalam proses susunan muzik.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: