Thursday, August 2, 2012

Rekaan monitor Series 5




TELEVISYEN Samsung LED Monitor Series 5 direka dengan gaya yang sungguh canggih terutamanya pada bahagian leher kristal. Rekaan tersebut membuatkan monitor kelihatan seakan-akan tiada berat.

Kemasan monitor diberi sentuhan Touch of Colour (ToV) yang hanya boleh didapati pada produk keluaran Samsung. Perubahan warna akan terserlah apabila pandangan mata digerakkan pada kemasan itu.

Dari segi bahan mentah, Samsung memberi jaminan tiada pengeluaran cat dengan bahan organik meruap (VOC) mahupun merkuri ke dalam persekitaran sepanjang proses pembuatannya.

Ciri yang paling menarik adalah Sambungan Definisi Tinggi Mobil (MHL) yang membolehkan gajet telefon pintar atau tablet berasaskan Android dihubungkan pada televisyen itu.

Hanya perlu menekan butang MHL, pengguna boleh menonton filem, melayari internet dan bermain permainan video pada skrin yang lebih besar serta berkualiti definisi tinggi selain bebas kabel.

Televisyen itu juga meningkatkan keupayaan untuk dihubungkan dengan peranti multimedia yang banyak melalui dua port HDMI dan D-Sub (VGA). Port untuk MHL juga ada bagi menyambungkan lebih daripada satu peranti audio visual.

Pada zaman masyarakat dunia sedang memperkatakan pemanasan global, Samsung LED Monitor Series 5 membolehkan pengguna menentukan tahap penggunaan kuasa dan kos. Mod Eco Saving pada monitor boleh ditetapkan bagi menjimatkan tenaga sehingga 50 peratus.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: