Wednesday, August 29, 2012

Akhil Hayy Mahu Tubuh Produksi Konsep Islam

Akhil Hayy

PETALING JAYA: Pendakwah bebas Akhil Hayy merancang untuk menubuhkan sebuah produksi penerbitan drama, program atau filem berlandaskan ajaran Islam.

Akhil atau nama sebenarnya Akhil Abdul Hai berkata, konsep tersebut bukan sahaja hanya dalam karya yang mahu diterbitkan itu sahaja sebaliknya perlu dipatuhi merangkumi seluruh pekerja dan krew produksi termasuklah pelakon.

"Sudah tiba masanya untuk industri hiburan di negara ini berubah dan sebagai permulaan saya mahu menubuhkan produksi yang bekerja dan menghasilkan karya mengikut cara Islam.

"Sebagai contoh, kerja-kerja penggambaran masih lagi boleh berjalan seperti biasa tetapi apabila sudah sampai waktu solat, kita berhenti sebentar. Begitu juga dengan pelakon-pelakon, mereka tidak perlu bersentuhan untuk sesebuah watak tetapi jika ia perlu, kita boleh fikirkan cara lain," katanya.

Tambah Akhil, konsep sebegini juga mestilah menjadi syarat tetap bekerja dan ia sekali gus dapat mengajak semua umat Islam dalam produksi berkenaan untuk mengamalkan ajaran Islam yang sebenar seperti melakukan ibadat bersama-sama.

"Perkara ini sebenarnya boleh dijalankan bagi mana-mana produksi sekali pun. Terpulang kepada pengarah. Tetapi sayang sekali kita sebenarnya pegangan atau pandangan yang mementingkan keseronokan atau kesenangan hidup," ujarnya.

Sementara itu, Akhil yang kini menjadi duta kepada syarikat Duta Marli Travel & Tours Sdn Bhd sedang sibuk menguruskan perniagaannya iaitu Akhil Network Sdn Bhd.

Syarikat tersebut mengetengahkan produk-produk yang halal sebagai satu alternatif kepada semua khususnya umat Islam di negara ini.

"Sudah lama syarikat ini ditubuhkan iaitu pada Julai 2010 dan ia merupakan sebuah syarikat perdagangan yang memasarkan produk wangian bebas alkohol dan kesihatan.

"Dan produk pertama syarikat ini adalah “Akhil Perfume For Men”, “Akhil Perfume For Women” dan “Akhil Bio Foot Patch” iaitu pelekat kesihatan untuk kaki.

"Alhamdulillah, produk-produk ini mendapat sambutan yang menggalakkan dan kami sedang mencari stokis-stokis dan pengedar-pengedar bagi memasarkan produk Akhil Network ini," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: