Friday, August 31, 2012

4 Stesen Radio Kumpulan Media Star Siar Segmen Merdeka

Sarimah Ibrahim bersama Red FM.

PETALING JAYA: Semua empat stesen radio di bawah Kumpulan Media Star akanmenyediakan segmen kemerdekaan sempena ulang tahun Hari Kemerdekaan Negara ke 55 yang disambut Jumaat (hari ini).

Sebagai permulaan, pemenang Pertandingan Hari Merdeka - yang telah dipromosikan diSuria FM, 988 FM, Red FM dan Capital FM, akan diumumkan sebelum pukul 12 tengah hari Jumaat yang antara lain menyediakan hadiah berupa RM5,000 untuk dimenangi.

Pertandingan, yang diadakan selama tiga hari bermula Selasa memerlukan pendengar untuk menjawab empat soalan harian dengan mengumpul gambar yang betul dalam gambar pada halaman laman pertandingan itu.

Menerusi segmen “Breakfast Show” di saluran Suria FM, Halim Othman, Nabil Ahmad dan Kenchana Devi akan bercakap mengenai sambutan kemerdekaan negara sekitar pukul 6 pagi hingga 10 pagi.

"Pendengar digalakkan untuk mengemukakan puisi dan serta berkongsi pengalaman mereka berkaitan Merdeka," kata Timbalan Ketua Pegawai Operasi Suria FM, Yusry Abu Samah.

Beliau berkata berita ringkas stesen itu juga akan menampilkan bahan berkaitan merdeka.

Nabil, salah seorang deejay Suria FM.

Dalam pada itu Pengarah Program 988, Lim Tock Peng pula berkata stesen itu mempunyai 15 hingga 20 saat klip pendek bagi memaparkan cerita kejayaan Malaysia.

Pada siaran pagi yang akan bersiaran pukul 9 pagi itu, stesen berkenaan akan menampilkan penulis lagu popular Taiwan iaitu Tan Kheng Seong atau lebih dikenali sebagai Ah Niu yang akan bercerita pengalamannya mencita kejayaan dalam bidang berkenaan.

Pengarah Program Red FM, Allan Cameron pula berkata deejay popular Sarimah Ibrahim dan Lil 'Kev akan mempunyai segmen Terbaik Malaysia bagi siaran “Breakfast Show.”

"Pendengar boleh menghubungi dan bercakap tentang perkara-perkara yang terbaik tentang Malaysia. Mereka juga boleh menghantar Tweet kepada kami di @iloveredfm," katanya.

Sementara itu Perunding Program Capital FM, Aanont Martin Robert Wathanasin,lebih dikenali sebagai Non, berkata stesen itu menyiarkan sebuah lagu Merdeka yang digubah khas oleh salah seorang penyampai mereka iaitu Liang sepanjang hari.

"Kami juga akan memainkan mesej Merdeka daripada penyampai kami danserta mengenai Malaysia," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: