Friday, August 31, 2012

Dua dituduh cuba bunuh, bakar gadis

MOHD. AMIR


KUALA LUMPUR - Seorang pekerja hotel dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam atas dakwaan cuba membunuh teman wanitanya dengan cara membakar remaja tersebut menggunakan petrol sehingga melecur dan luka sehingga 30 peratus pada anggota badannya.

Selain Mohd. Amir Mohd. Anuar, 19, turut didakwa ialah pengawal keselamatan, Muhammad Faiz Kamaruddin, 24. Mereka mengaku tidak bersalah.

Mereka didakwa cuba membunuh Nurul Firzanah Mat Zaki, 16, dengan membakarnya di sebuah kawasan semak di belakang Puspakom, Wangsa Maju pada pukul 3.15 pagi, 13 Ogos lalu mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara 20 tahun jika sabit kesalahan.

Mohd. Amir yang bekerja di Hotel Sheraton, di sini diwakili peguam Wan Azmir Wan Majid manakala Muhammad Faiz belum melantik peguam.

Hakim S. M Komathy Suppiah tidak membenarkan sebarang jaminan dan menetapkan 27 September depan untuk sebutan semula kes. Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Ahmad Nazneen Zulkifli.

Pegawai penyiasat, Inspektor Chua Sze Yuan ketika dipanggil mahkamah berkata, mangsa kini koma di Hospital Kuala Lumpur namun sempat mendakwa kedua- dua tertuduh yang melakukannya.

Baru-baru ini Kosmo! melaporkan, dalam kejadian itu, Nurul Firzanah melecur dari muka hingga ke pusat. Mangsa yang tidak lagi bersekolah sejak berusia 14 tahun itu pada mulanya pergi ke rumah ibu angkatnya di Seksyen 1, Wangsa Maju sebelum keluar berjumpa teman lelakinya untuk bersahur.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: