Friday, August 31, 2012

Anas (Mentor) Tutup Mulut Isu Curangi Kekasih

Anas Ridzuan (Mentor)

PETALING JAYA: Penyanyi Anas (Mentor 6) enggan mengulas tuduhan kononnya dia berlaku curang kepada kekasihnya yang dikenali lebih lima tahun lalu selepas dikatakan intim dengan seorang finalis program itu, Ana Syuhada Noor Asram.

Anas atau nama sebenarnya Anas Ridzuan, 23, berkata, perkara tersebut sama ada benar atau tidak adalah urusan peribadinya dan dia berhak untuk tidak memberikan komen lanjut berhubung tuduhan tersebut.

“Saya tidak mahu ulas lanjut mengenai perkara (curang) itu kerana ia adalah urusan peribadi saya. Saya mohon perkara itu dihormati,” katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, petang Khamis.

Mengenai desas-desus kononnya dia sedang menjalin hubungan dengan Ana Syuhada, Anas berkata, keakrabannya dengan bekas protege kepada Ramlah Ram itu hanya berlandaskan hubungan persahabatan.

“Memang saya rapat dengan Ana sejak dalam Mentor lagi. Kami serasi dan dia banyak berkongsi ilmu mengenai aspek vokal tetapi hanya kawan biasa.

“Buat masa ini, kami belum sampai ke tahap bercinta. Saya memang menyenangi Ana tetapi banyak perkara yang perlu saya kenali sebelum memikirkan soal bercinta,” hurainya.

Ana Syuhada

Ditanya mengenai perkembangan kerjaya, Anas berkata, dia bakal mempromosikan lagu sulungnya berjudul Hanya Dirimu di corong-corong radio dalam masa terdekat.

“Lagu berentak santai itu dicipta Audi Mok, Omar K dan mentor saya Faizal Tahir. Kini kami dalam proses pada peringkat akhir. Insya-Allah, selepas musim Hari Raya ini kami akan mula mempromosikan lagu tersebut.

“Kerjaya nyanyian saya bertambah baik dan semakin dikenali ramai. Saya mendapat undangan nyanyian di merata tempat secara konsisten sekarang,” ceritanya.

Anas kini sibuk dengan latihan teater berjudul Kawan-Kawan Yang Kita Suka (KKYKS) yang akan dipentaskan bermula 5 hingga 9 September depan di Stor Teater Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP).

Teater arahan Fasyali Fadzly itu turut membariskan Karl Shafek, Fazleena Hishamuddin dan Ameera Ramly.

Maklumat lanjut, layari laman Facebook dengan carian Teater Kawan-Kawan Yang Kita Suka dan Twitter #KawanKawanYangKitaSuka.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: