Tuesday, March 30, 2010

Mini Cooper berkilat tiada insurans


GAMBAR yang disiarkan oleh sebuah akhbar di Britain menunjukkan kereta Mini Cooper yang mencetuskan masalah kepada Ian (kanan) dan pasangannya, Toni.


NOTTINGHAMSHIRE, Britain - Nasib pasangan Ian dan Toni Grice amat malang selepas sebuah Mini Cooper bersadur krom berharga AS$56,956 (RM186,103) yang baru mereka beli tidak boleh dipandu di atas jalan raya kerana tidak memiliki insurans, lapor sebuah akhbar semalam.

Ian yang berusia 42 tahun ternampak model edisi terhad yang berkilat itu di sebuah bilik pameran di London pada Hari Kekasih lalu dan membelikannya untuk Toni, 41.

Beliau diberi insurans percuma selama seminggu oleh BMW yang membolehkannya memandu sejauh 193 kilometer ke rumahnya di Greasley, Nottinghamshire.

Namun, selepas tempoh itu tamat, Ian cuba untuk mendapatkan perlindungan insurans biasa tetapi permohonannya ditolak oleh semua firma insurans.

"Tiada firma insurans mahu memberi insurans kepadanya. Pihak insurans menyatakan kereta itu terlalu mudah calar dan rosak," kata Ian.

Jurucakap Persatuan Insurans Britain berkata: "Ia (kereta tersebut) mungkin menjadi sasaran pencuri. Nasihat saya, cuba tanya broker yang terlibat dengan pasaran khas. Namun, dia patut tahu sejumlah wang tertentu perlu dibayar untuk mendapatkannya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: