Wednesday, March 31, 2010

Mengekalkan kelembapan kulit


MOISTURE Surge Extended Thirst Relief oleh Clinique.


IKLIM di Asia menyebabkan kulit lebih terdedah kepada perubahan persekitaran yang ekstrem. Dengan keadaan cuaca di luar yang panas dan lembap manakala suhu dalam bilik pula sejuk dan kering, menyebabkan kulit dinyahhidratkan atau mengalami ketidakseimbangan.

Kesannya muncul garis-garis halus, kulit mengelupas, ketat dan kusam yang memerlukan perhatian dan rawatan khusus.

Memenuhi kehendak itu Clinique memperkenalkan Moisture Surge Extended Thirst Relief sebagai rumusan terkini yang menyegarkan kulit dengan serta-merta.

Pada masa sama ia membantu mengekalkan lembapan kulit sehingga 24 jam tanpa mengira peralihan suhu mahupun kelembapan.

Krim gel ini menawarkan lembapan sama ada dalam cuaca teruk, suhu kering dan lembap, berada di luar mahupun di dalam bangunan.

Ini kerana teknologi penghidratan barunya membenarkan kulit menyesuaikan diri dengan perubahan tersebut.

Gel bersifat ringan ini memperbaiki keupayaan pembendungan lembapan semula jadi kulit untuk penghidratan yang menyeluruh dan meresap jauh ke dalam lapisan kulit (stratum corneum) untuk lembapan yang berpanjangan.

Generasi baru Moisture Surge masih mengekalkan tekstur ringan yang asli dalam bentuk gel rona pic pucat.

Pengguna setia krim ini pasti teruja apabila mendapati tekstur dan manfaat Moisture Surge Extra Thirsty Skin Relief dikekalkan, tetapi kini dengan teknologi perangsang lembapan serta-merta dan berpanjangan

Kulit terasa segar, lembut, halus dan garis halus diminimumkan. Ia diperkaya dengan bahan-bahan seperti Trehalose dan Sorbital, iaitu gula terbitan yang meresap jauh ke dalam lapisan kulit untuk membantu memaksimumkan keupayaan semula jadi kulit bagi 'menarik' lembapan biarpun ketika perubahan suhu dan kelembapan yang drastik.

Bahan Thermus Thermophillus Ferment pula membantu kulit agar dapat bertahan dengan perubahan suhu di luar dan di dalam bilik, sekali gus 'mengikat lembapan untuk mengekalkan keutuhan kulit.

Gunakan dua kali sehari sebagai pelembap muka iaitu pada waktu pagi atau menyapukannya pada tengah hari biarpun muka sudah bersolek ataupun telah menggunakan pelembap lain.

Pedap krim gel ini pada muka jika mahu menggunakannya selepas mengoles produk lain terlebih dahulu.

Juga boleh dijadikan pupur muka dengan sapuan tebal pada seluruh muka yang telah dibersihkan, biarkan selama lima minit, kemudian lap bersih dengan menggunakan tisu dan urut perlahan untuk meningkatkan lembapan kulit.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: