Sunday, May 1, 2011

85 pasukan sertai futsal wanita


AHMAD SHABEY (belakang tengah) dan Rosnah (belakang tengah) bersama ahli Puteri UMNO serta peserta melaungkan slogan 1Malaysia pada majlis perasmian Kejohanan Futsal Wanita Terbuka 1Malaysia Piala Perdana 2011 di Putrajaya malam tadi.


PUTRAJAYA - Sebanyak 85 pasukan berentap pada Kejohanan Futsal Wanita Terbuka 1Malaysia Piala Perdana 2011 anjuran Pergerakan Puteri UMNO.

Kesemua pasukan yang dianggotai kira-kira 800 peserta itu bakal merebut keseluruhan hadiah wang tunai RM21,400 pada kejohanan dua hari bermula semalam.

Ia merupakan kejohanan futsal pertama seumpamanya dianjurkan oleh pergerakan tersebut.

Menurut Ketua Pergerakan Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin, pihaknya berbangga kerana acara itu digerakkan oleh Pergerakan Puteri UMNO.

"Program ini dapat menyemai semangat kesukanan yang tinggi dan mengeratkan hubungan terutama dengan anggota masyarakat.

"Ia juga dapat memperkuatkan lagi hubungan sesama ahli Puteri yang selama ini sememangnya utuh," katanya ketika berucap pada majlis perasmian kejohanan tersebut malam tadi di Kompleks Futsal 1Malaysia, Presint 18 di sini malam tadi.

Ia disempurnakan oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.

Dalam pada itu, Ahmad Shabery berkata, jika Puteri UMNO berhasrat untuk meneruskan kejohanan seumpama ini pada masa depan, Kementerian Belia dan Sukan bersedia untuk bekerjasama bagi menjayakannya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: