Tuesday, May 31, 2011

CELCOM Axiata perkenal 5 perayauan antarabangsa

CELCOM Axiata Bhd memperkenalkan lima kadar perayauan antarabangsa lebih komprehensif dengan panggilan serendah RM3.50 seminit, manakala SMS pula daripada 65 sen untuk pelanggan pascabayar dan korporatnya.

Menerusi pakej baru itu, Celcom menyatukan lebih 160 kadar perayauan antarabangsanya kepada lima kadar zon dengan kadar rata.
Ketua Eksekutifnya, Datuk Seri Shazalli Ramly, berkata zon pertama membabitkan Singapura dengan pelanggan hanya dicaj RM1.90 untuk panggilan antara perayauan dan panggilan ke Malaysia dengan RM3.50 seminit, manakala 65 sen untuk setiap SMS.
Beliau berkata, zon kedua membabitkan negara Asia Pasifik, pelanggan hanya dicaj RM3 untuk panggilan antara perayauan dan RM5.50 untuk panggilan ke Malaysia setiap minit, selain 98 sen untuk setiap SMS.

Sementara zon ketiga pula membabitkan Eropah, Amerika Utara dan Kanada dengan kadar panggilan antara perayauan hanya RM3.50 dan panggilan ke Malaysia RM8.50 seminit, manakala caj 98 sen untuk setiap SMS.

“Bagi zon empat untuk negara Asia Barat dan zon kelima (seluruh dunia), kadar rata untuk panggilan antara perayauan masing-masing RM3.50 dan RM4, manakala panggilan ke Malaysia pula hanya RM10 dan RM12 seminit sementara setiap SMS dicaj 98 sen,” katanya.

Menerusi kadar baru itu, Shazalli berkata, pelanggan Celcom akan menikmati penjimatan caj panggilan suara sehingga 38 peratus, manakala kadar lebih murah dengan tambahan penjimatan kira-kira 25 peratus untuk panggilan berbanding kadar terdahulu di 15 negara yang sering dilawati pelanggannya termasuk United Kingdom, Singapura, Jepun, Indonesia, Amerika Syarikat dan China.
Bagi memenuhi keperluan pelanggan, katanya, Celcom turut memperkenalkan perayauan data tanpa had menerusi rakan rangkaian di 12 negara untuk kadar rata rendah tunggal RM38 sehari di bawah kempen Axiata Roam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: