Tuesday, May 31, 2011

WalkWayz Disangka Kumpulan Kristal

WalkWayz. Dari kiri: Zan dan Anzz.

PETALING JAYA: Mendengar sekali suara vokalis band kelahiran Singapura, WalkWayz iaitu Zan, 22, ada yang menyangka suaranya seperti vokalis kumpulan Kristal, Lan.

Menurut Zan, lagu mereka seperti Cinta Musnah dan Rentak Gegaran telah diputarkan di stesen radio Pahang FM dan tersenarai di tangga ke-18 dan mendapat maklum balas pendengar yang menyangka lagu itu milik kumpulan Kristal.

Bagaimanapun, penyanyi itu menerima kritikan yang diberikan pendengar dengan terbuka.

Namun, dia berjanji untuk menampilkan kelainan kepada persembahan kumpulan itu agar dapat menghiburkan pendengar, diingati pendengar seterusnya memberikan kepuasan kepada pendengar.

“Kami tahu, bukan mudah untuk menapak di Malaysia dengan banyak persaingan daripada kumpulan muzik hebat yang lain seperti Hujan, Meet Uncle Hussain dan Search.

“Kami berharap, suatu hari nanti kami dapat melakukan kolaborasi dengan mereka atau sekurang-kurangnya berkongsi pentas membuat persembahan bersama-sama,” kata Zan kepada mStar Online.

Biar sesukar mana pun cabaran yang harus ditempuhi nanti, ia tidak sedikit pun menggoyahkan semangat lima anak muda ini termasuk Sheikh, 20, (gitar), Rhin, 16, (gitar), Anzz, 20, (drum) dan Fad, 20, (bass) seperti nama kumpulan itu yang bermaksud arah perjalanan yang tiada henti.

“Jika ada peluang membuat persembahan di mana-mana acara seperti Jom Heboh, kami akan melakukannya kerana mahu mencuba sejauh yang mungkin,” katanya yang turut mengakui band itu diundang menyanyi di program Malaysia Hari Ini (MHI) TV3 pada Selasa.

Menyentuh tentang penerimaan WalkWayz yang telah dikenali sejak 2008, mereka telah berjaya menjual album mini yang memuatkan empat buah lagu iaitu Cinta Musnah, Anugerah Cinta Terra, Rentak Gegaran dan Kehidupan sebanyak lebih 400 unit dalam tempoh empat bulan.

“Kami sungguh tidak menyangka dengan sambutan peminat. Insya-Allah, jika ada rezeki kami akan menyiapkan album penuh pada tahun ini,” kata Zan lagi yang turut ditemani oleh adiknya, Anzz.

Sementara tiga orang lagi tidak dapat hadir ke sesi fotografi itu kerana mempunyai komitmen lain termasuk peperiksaan memandangkan ada antara mereka masih bersekolah iaitu Rhin, juga adik kepada Zan dan Anzz.

Kumpulan ini mula ditubuhkan setelah menyertai program realiti Anugerah Band pada 2008. Bagaimanapun mereka terpaksa menarik diri pada minggu kedua kerana Zan terlibat dengan program khidmat negara di Taiwan.

Sekembalinya dari Taiwan kira-kira tiga bulan selepas itu, WalkWayz menyertai Juara Pentas 2008 pada akhir tahun itu dan dinobatkan sebagai juara dan memenangi kategori Persembahan Terbaik serta mendapat tempat ketiga dalam pertandingan Youth-IFIED 2008.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: