Tuesday, May 31, 2011

‘Jangan besarkan gosip’

Kisah hubungan cinta Fahrin dengan anak penerbit heboh diperkatakan

JEJAKA kacak bertubuh sasa ini duduk di hadapan sekumpulan media ibarat seorang pesalah yang sedang menanti hakim menjatuhkan hukuman. Hati bergetar, jantung berdebar. Cuma bezanya, senyuman tidak pernah lekang dari bibirnya seolah-olah mengetahui apa tujuan temubual petang itu diadakan.

Pastinya apa yang berlegar di benak pelakon Fahrin Ahmad adalah perkara itu tentunya ada kaitan dengan gosip yang mengatakan yang dia kini dijangkiti virus cinta seorang penerbit, Zetty Adila Ramly yang juga anak kepada pemilik syarikat produksi Global Station Network, Zaiton Muhd Jiwa atau lebih mesra dengan panggilan Kak Ton.
Sebagai seorang yang pernah melalui pengalaman seperti ini, Fahrin bijak mengawal situasi. Justeru, dari awal lagi dia meminta kepada edia supaya tidak terlalu digembar-gemburkan perkara ini.“Memang tiada hubungan cinta. Tak perlulah memperbesar-besarkan perkara ini kerana memang tiada apa yang berlaku antara kami kecuali hubungan sebagai pelakon dan penerbit. Saya tak mahu apabila perkara ini digembar-gemburkan, orang akan salah sangka.

“Sebagai pelakon yang bekerja di bawah syarikat Global Station Network, saya tak nak nanti orang akan menganggap berlaku pilih kasih apabila saya dilihat kerap berlakon di bawah produksi syarikat ini. Itu akan menyusahkan pihak produksi dan saya sendiri. Saya tak mahu disebabkan gosip ini, produksi itu tidak mahu mengambil saya berlakon di kemudian hari,” kata Fahrin ketika ditemui pada majlis pelancaran drama Suria di Cordoba arahan Mohamed Feroz Kadir.

Tambahnya, perkara itu mungkin timbul disebabkan ada yang melihat kemesraan mereka bagaikan pasangan kekasih.

“Biasalah pelakon dan penerbit memanglah kena mesra. Tapi tidaklah seperti pasangan bercinta,” pinta Fahrin mengharap secebis pengertian.
Bukan saja Fahrin yang tak selesa dengan gosip itu, Adila juga berkongsi rasa yang sama. Walaupun agak keberatan mengulas perkara itu pada awalnya, namun untuk tidak mahu terus mengelirukan pelbagai pihak, Adila mengalah juga akhirnya.

“Masa mula-mula mendengar gosip itu, memang kelakar sangat. Tapi apabila ramai yang bertanyakan perkara sama, saya mula tak selesa.

“Antara saya dengan Fahrin, hubungan kami terbatas setakat kerja. Mungkin orang melihat status kami sama-sama single membuatkan kami digosipkan bercinta,” katanya dalam nada yang cukup tenang.

Diusik pertanyaan adalah pemergiannya ke Cordoba itu bertujuan menemani Fahrin, Adila menafikan sekeras-kerasnya.

“Saya memang kena berada di Cordoba kerana diperlukan untuk menguruskan pelbagai perkara termasuk permit. Lagipun pada masa itu, pelakon Sari Yanti hanyalah seorang saja pelakon wanita yang ada. Jadi saya perlu menemaninya, apatah lagi dia sedang hamil,” katanya yang juga mengharapkan agar gosip ini segera dihentikan supaya pelakon lain tidak salah anggap dengan saya dan menuduh saya ini cuba mengamalkan sikap pilih kasih.

Rehat dari berlakon drama bersiri

BANYAK komitmen yang perlu diberi perhatian apabila memilih untuk membintangi drama episod. Dan perkara yang harus menjaga keutamaan adalah waktu penggambaran yang agak panjang seperti yang dilalui Fahrin untuk drama Suria di Cordoba ini.Dan disebabkan itulah Fahrin berkata dia mahu berehat dari berlakon dalam drama bercorak rantaian.

“Tempoh penggambaran yang panjang membuatkan saya tidak mahu berterusan berlakon dalam drama bersiri. Untuk menghasilkan mutu lakonan yang baik, saya memang tidak mengambil tawaran lain.

“Justeru, selepas ini saya mahu berehat seketika daripada berlakon dalam drama bersiri. Lagipun saya akan terbabit dalam perniagaan internet. Maklumat lanjut mengenai perkembangan terbaru ini saya hebahkan dalam sidang media khas. Masa itu nanti saya akan jelaskan segala-galanya,” kata fahrin yang bakal bekerjasama dengan jutawan internet, Irfan Khairi untuk projek khas itu.
Mengenai kesediaannya berlakon dalam drama bersiri itu, Fahrin berkata pakej yang ditawarkan produksi berkenaan membuka hatinya untuk membawakan watak sebagai Tengku Huzir.

“Drama ini menyaksikan saya melakonkan tiga peralihan watak, daripada seorang yang jahil berubah kepada seorang yang dekat dengan agama. Selain wataknya yang menarik, Global Station Networks juga mempunyai reputasi yang baik di kalangan pelakon, tidak bermasalah serta pasangan pelakon yang memang saya selesa untuk berlakon bersama mereka.

“Saya akui memang cerewet dari segi itu dan bila berpuas hati, barulah saya setuju untuk terbabit dalam produksi itu,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: