KEBIASAANNYA dalam sesebuah drama atau filem, seorang pelakon itu perlu memberi komitmen dari mula sehingga tamat.
Namun ada kalanya tidak semua yang dirancang menjadi kenyataan.
Begitu jugalah halnya yang berlaku terhadap produksi drama Sape Dari Itali yang akan menemui penonton di slot Selekta Prima, TV2, bermula 23 Mac ini.
Menurut Pengarahnya, Hazali Ramli, pengunduran Bil Azali adalah cabaran besar buatnya dan produksi.
Bahkan penulis skrip, Adza Emie terpaksa mengolah semula skrip untuk menyesuaikan jalan cerita dengan watak Bil.
"Pengunduran Bil itu bukan sengaja dan saya sendiri tidak melihat dia sebagai pelakon bermasalah. Cuma keadaan kesihatan menyebabkan dia terpaksa menarik diri.
"Saya rasa terduduk awalnya kerana penggambaran sudah berjalan hampir separuh dan Bil pula membawakan watak antagonis.
"Kalau nak shoot semula saya rasa agak mustahil kerana  melibatkan masalah yang lebih besar.
"Jadi kami terpaksa olah skrip dan saya buat satu kesinambungan agar tidak nampak canggung.
"Bagaimanapun saya masih masukkan babak lakonan Bil dalam drama ini.