Tuesday, March 21, 2017

"Afifah Tak Dapat Kelebihan Daripada Saya" - Anzalna



PETALING JAYA: Pelakon Anzalna Nasir tidak pernah menggunakan pengaruhnya sebagai selebriti bagi mendapatkan tawaran lakonan untuk diberikan adiknya, Afifah Nasir.
Sebaliknya kata Anzalna, dia mahu Afifah berusaha sendiri mencipta nama sebagai pelakon tanpa bantuannya agar adik dia itu dapat mempelajari dari bawah tentang kesukaran untuk berjaya dalam bidang seni.
"Afifah tak pernah dapat sebarang kelebihan hanya kerana dia adik saya untuk mendapat sebarang tawaran lakonan.
"Saya mahu dia belajar dari bawah tentang industri ini daripada bawah dan Alhamdulillah usahanya semakin mendapat perhatian dan mula dikenali kerana bakatnya.
"Saya tidak mahu orang kata dia dapat peluang kerana hubungan kekeluargaan di antara kami dan biarlah dia berusaha sendiri," katanya.
Afifah Nasir semakin mendapat tempat dihati peminat. 
Anzalna juga memberitahu mereka juga jarang berbicara tentang soal kerja apabila bertemu kerana tidak mahu mencampur-adukkan soal kerjaya dan ikatan kekeluargaan.
Pun begitu, Anzalna berkata dia pernah memberi nasihat dan tip kepada adiknya itu sebagai pelakon lebih senior daripadanya.
"Kami jarang cakap pasal kerjaya apabila bertemu tetapi sesekali ada juga saya nasihatkan agar sentiasa menjaga nama baik selain memberi tips lakonan kepadanya.
"Tetapi apa yang saya lihat dia memang mempunyai bakat lakonan cuma perlu diberi lebih peluang lebih banyak lagi," jelasnya.

Bising & Bingit Itu Cara Saya - Achey

Achey jangka cara mengacara program Gema Gegar Vaganza akan dikritik. PETALING JAYA:  Pelawak Achey memberitahu dia diminta oleh pi...