LANGKAWI - Buat pertama kalinya, pasukan Aerobatik Tentera Nasional Indonesia, Jupiter dan Black Eagles dari Korea Selatan membuat penerbangan bersama 'friendship fly' sekali gus menghidupkan ruang angkasa sempena Pameran Maritim dan Udara Antarabangsa Langkawi 2017 (Lima '17) yang dibuka kepada umum hari ini.
Seawal kemunculan enam pesawat Jupiter dan lapan Black Eagle ke ruang udara, kesemua penonton berasa teruja dan tidak melepaskan kesempatan untuk mengambil gambar dan video.
Persembahan udara selama 15 minit itu dimulakan dengan kemasukan pesawat Jupiter diikuti Black Eagle, dan kemudiannya setiap pasukan membuat beberapa formasi menarik dan aksi persembahan secara bersilih ganti. 
Sementara itu seorang juruterbang Black Eagle, Mejar Kyuwon Lee seperti diterjemahkan jurubahasa berkata amat gembira mendapat peluang seperti itu dan berharap dapat melakukan perkara yang sama untuk Lima akan datang.
Walaupun berlainan negara dan pesawat, apa yang paling penting kata beliau ialah kepercayaan di antara setiap juruterbang untuk melakukan penerbangan bersama selain membuat latihan yang berterusan.
Black Eagles memenangi trofi Boeing bagi persembahan terbaik pada Pameran Udara Antarabangsa Waddington ke-17 pada 1 Julai 2012.
Seminggu kemudian mereka dinobat penerima anugerah 'King Hussein Memorial Sword' untuk persembahan terbaik keseluruhan pada Pertunjukan Tatu Udara Antarabangsa Diraja, pameran udara tentera terbesar di dunia yang diadakan setiap tahun di Glouchestershire, England.  
Jupiter kembali ke Lima setelah menarik diri pada Lima '15 apabila dua pesawat milik Angkatan Udara Tentera Nasional Indonesia (AU-TNI) itu terhempas ketika melakukan latihan aerobatik.