Monday, June 14, 2010

Transisi gaya lelaki


SEBAGAI penggerak industri fesyen, Xavier percaya lelaki pada masa kini sudah berani mencuba pelbagai gaya.


SEKALI pandang memang tidak sangka anak muda ini mempunyai keghairahan yang tinggi dalam fesyen. Xavier Mah ternyata bijak mengadunkan elemen fesyen masa kini. Berbekalkan pengalaman dalam industri fesyen, Xavier mengorak langkah sebagai Pangurus Jenama Komunikasi E-Maxium Fashion (M) Sdn. Bhd. Slogan 'yakin tanpa rasa angkuh' sentiasa menjadi pegangan hidup Xavier Mah sejak kecil.

Malah beliau percaya tiada yang mustahil bagi seseorang untuk mengecapi kejayaan.

Sebagai penggemar fesyen, Xavier kagum dengan perkembangan fesyen lelaki masa kini.

Perubahan pemikiran lelaki terhadap pakaian sememangnya ketara berbanding era 80-an dan 90-an. Lelaki kini mula berani menggayakan pakaian yang bercorak dan aksesori.

"Transisi ini amat ketara kerana lelaki sekarang sudah mula menitikberatkan penampilan rambut dan menjaga wajah. Selain tampil macho, mereka juga lebih maskulin," katanya.

Selain pakaian, bekas Pengurus Perhubungan Awam dan Pemasaran A Cut Above itu turut menekankan kepentingan gaya rambut dan solekan.

Bagi Xavier, fesyen menggambarkan personaliti diri. Ia adalah lambang keyakinan dan pengenalan diri.

Pada waktu lapang, Xavier juga berjinak-jinak dalam bidang juru perunding imej, solekan dan dandanan. Kesemua kemahiran itu saling berkaitan untuk menyerlahkan penampilan.

Antara personaliti yang pernah mendapat sentuhan istimewa Xavier termasuk pelakon, Diana Danielle, Belinda Chee, Chermaine Poo, Chelsia Ng dan ramai lagi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: